5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    timvandamme

Fontographer Postscript font

Ik heb een font gemaakt met Fontographer 4.7.3, maar ik krijg het niet voor elkaar om deze als bruikbaar Postscript font te gebruiken. TT is geen enkel probleem, maar als ik als PS mijn font genereer, dan kan ik hem niet inladen in Linotype FontExplorer.

Wie helpt me verder? :innocent:

Bijdrager
    TonE

Ik wil wel even voor je kijken of ik dat truetype font kan omzetten naar postscript met Fontlab of Transtype.

Bijdrager
    janvanes

Fontographer is prachtig, maar je hebt echt wel de gebruiksaanwijzing nodig om er goed mee te kunnen werken. Met name alle instellingen met betrekking tot encoding en de generatie van fonts zijn niet simpel, en juist die instellingen kunnen zorgen voor problemen. Kortom, “RTFM” (al klinkt dat erg onvriendelijk) of schaf het programma officieel aan…

Bijdrager
    timvandamme
    ”TonE”

Ik wil wel even voor je kijken of ik dat truetype font kan omzetten naar postscript met Fontlab of Transtype.

En dat is inmiddels gedaan en gelukt. Bedankt!

”janvanes”

Kortom, “RTFM” (al klinkt dat erg onvriendelijk) of schaf het programma officieel aan…

Kijk, dat is nog eens behulpzaam advies (waar haal jij de wijsheid vandaan dat ik het programma niet officieel heb). Kortom, “STFU” (al klinkt dat erg onvriendelijk):wink:

Bijdrager
    janvanes

Inderdaad. Die “wijsheid” heb ik ook niet. Omdat ik niet wist of je het programma “officieel” of “officieus” had schreef ik “of”. Ik heb zelf de ervaring dat het genereren van een werkend font met het boekje erbij meestal geen probleem is – maar ik merk ook dat veel mensen het programma wél zonder dat handboek (proberen te) gebruiken.

Een font in Fontographer omzetten naar TrueType, en die TrueType dan vervolgens weer omzetten naar Postscript, is trouwens geen ideale route. Je font heeft er nu waarschijnlijk wat ankerpunten bijgekregen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.