17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Moderator
    Night

[Opgelost] Fontnaam gezocht

Wie weet er toevallig welk font dit is?

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door Night.
    Bijdrager
    Hydrarchos

Deze al geprobeerd?

Ik wel;-) Blossoms Black komt behoorlijk in de buurt, dus als dat goed genoeg is… zoniet, dan kon het moeilijk worden. Dit soort fonts onderscheiden is vaak bijzonder lastig, vooral omdat er zoveel bijna identieke varianten zijn.

Bijdrager
    Hydrarchos

Overigens levert Identifont ook nog wel eens succes op.

Moderator
    Night

Natuurlijk ben ik begonnen met WhatTheFont. De suggesties komen echter helaas niet overeen met het aangeboden beeld, met name bij de hoofdletter ‘P’ valt dit teveel op.

Bijdrager
    Shmoo

En je weet wel zeker dat het een font is?

Het zou mij niets verbazen als dit gewoon uit de hand getekend is in ProCreate. Vooral omdat er geen baseline te bekennen is.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

LIjkt mij wel een font.De s, a, r en t zijn exact hetzelfde.

Font komt me wel bekend voor. Al zijn er inmiddels honderden vergelijkbare lettertypes verschenen. Doe eens een search op Behance, daar heb je nog het meeste kans om iets te vinden. Moet het exact hetzelfde zijn?

Bijdrager
    fred44nl

ik hou het op deze:

Bijdrager
    Shmoo

LIjkt mij wel een font.De s, a, r en t zijn exact hetzelfde.

Dat zegt niets, je kunt in ProCreate heel makkelijk een letter dupliceren wanneer deze in een laag gemaakt is.

Ga je kijken naar de verbindingen tussen de letters dan zie je dat de P echt standalone is gemaakt. Het stokje van de P lijkt iets breder te zijn dan alle andere stokjes. Iets dat vrij logisch is want het is heel normaal dat je aan het begin iets harder drukt dan aan het einde.  Kijk je naar de verbinding van de T naar de volgende letter dan hoeft dit geen ‘vaste’ verbinding te zijn, ook al lijkt dit wel zo te zijn. Wanneer alle letters in een losse laag zouden zijn gemaakt dan kun je volgende letter gewoon bovenop de uitzwaai van de T laten vallen. Op die manier heb je een beetje marge en ziet het altijd wel goed uit.

Qua baseline, of je nu aan de bovenkant of onder meet. Er is heel erg moeilijk een vaste lijn te vinden waar alle letters zouden raken. Ook qua scheefheid, het vooroverhangen klopt niet helemaal. Dat beide T’s, I’s en alle S’ses dezelfde zijn wil ik nog wel geloven maar de S hangt duidelijk achterover en dat komt vooral omdat je twee S’sen hebt aan het einde van elk woord. De M en de I staan bijna rechtop. Ook de puntjes op de i zijn geen puntjes maar vlekjes die zeg maar ontstaan als je stift (brush) gebruikt met een brede punt.

Ik wil nog best meegaan dat een font zoals die van Fred hierboven als een soort voorbeeld heeft gediend maar ik geloof toch sterk in dat je te maken hebt met iemand die heel erg graag kalligrafeert – of hoe dat heet.  Vooral omdat de woordjes lijken te beginne met // vooroverhangende letters en eindigen op achterover hangende \\.

Kalligrafie is echt wel een dingetje hoor. Kijk maar eens op YouTube hoeveel meisjes daar mee bezig zijn. Stiften van 80,- en de hele dag woordjes onder elkaar schrijven. Jongens zouden die stiften vooral gebruiken als bazooka’s voor hun Action Figures.

vs

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Tja Shmoo, ik weet niet hoor, maar als je hiernaar kijkt:

is het dan een font of kan ik heel leuk kalligraferen?

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 4 weken geleden door EagerB0bNerd.
    Moderator
    Night

Het is het allemaal nèt niet. Ik blijf zoeken.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

die makers van dat christmas kalligrafie font hebben nog een enorme collectie op hun site staan: https://www.creativefabrica.com/subscriptions/fonts/script-handwritten/

Moderator
    Night

Helaas vind ik ook daar mijn voorbeeld niet tussen 🙁

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Waar heb je dat voorbeeld dan vandaan?

//bewerk:

bij een van die bekende site (identitifont of WTF) zit ook een forum, waar nerds zitten die niets liever doen dan een obscuur font identificeren.

Heb daar ik het verleden wel succes mee gehad, moeite waard om te proberen.

// hier: https://www.myfonts.com/WhatTheFont/forum/

Moderator
    Night

Ik weet het niet, mijn klant kwam ermee aanzetten. Nu zit ik ermee in m’n maag 🙁

Bijdrager
    macmaus
    Moderator
    Night

Hij ziet er niet alleen zo uit, hij IS het gewoon 😀 Thnx… you’re lifesaver! 👍

Moet toch goed zijn zo :

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ha, mooi!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.