12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

FontExplorerX ziet alles dubbel!

FontExplorerX begint weer eens vreemd te doen helaas. Van elke font familie die ik heb staan de lettertypes er dubbel in.
    Dus 2x italic, 2x bold enz enz enz. Het vervelende is dat als ik een font wil activeren dat ie dan zegt er een error is omdat ie niet 2x hetzelfde font kan activeren….

Wie weet waar dit aan kan liggen en wat de oplossing kan zijn….. Hopelijk niet weer heel m’n font library opnieuw opbouwen….

Bedankt voor jullie hulp alvast!

[URL=http://img291.imageshack.us/my.php?image=afbeelding5iu6.png][/URL][URL=http://g.imageshack.us/thpix.php][/URL]

Bijdrager
    helix

Misschien de caches door Fontexplorer eens laten opkuisen? In het menu “tools” kan je de verschillende mogelijkheden vinden.

Bijdrager
    Vin

yes! heb ik allemaal al gedaan. mac opnieuw opstarten. caches legen enz enz. helpt niet helaas!:(

Bijdrager
    Blieper

Misschien op de Conflict button links klikken en dan onderin kiezen voor ‘Resolve Duplicates’ :wink:

Bijdrager
    Vin
    ”Blieper”

Misschien op de Conflict button links klikken en dan onderin kiezen voor ‘Resolve Duplicates’ :wink:

dat heb ik net gedaan. Lullige is dat hij zowel de duplicates als het origineel verwijderd omdat ze naar het zelfde bestand linken in de finder dus nu zijn vrijwel al m’n fonts verhuisd naar de prullenbak…..:(

Bijdrager
    Esquare

‘Linken’??? Er hoort helemaal niks gelinkt te worden.

Bijdrager
    Vin

ja hoe zeg je dat dan?

er staan bestanden in de finder en fontexplorer x laat ze zien in de library. dat bedoel ik.

Probleem is alleen dat bijvoorbeeld Univers er als bestand maar 1x is in de finder. Maar hij staat 2 x bij fontexplorerx. dus als ik de kopie verwijder dan wordt het goede bestand weggegooid en wordt het andere font in fontexplorerx rood omdat ie het bestand niet meer kan vinden.. snap je?

Bijdrager
    Blieper

IK denk dat jij een optie aan hebt staan dat Fontexplorer de font moet copieren naar een eigen Font Library van Explorer en dat hij ze daarom 2x ziet.

Kijk eens bij Voorkeuren -> Advanced
    Staat daar Manage font files aangevinkt en dan Copy, dan zou ik die maar eens als eerste uitzetten.

Je moet gewoon een eigen Font map bijhouden en dan daar naar verwijzen en vandaaruit importeren.

Bijdrager
    Vin

ik heb idd copy. Maar als ik wat font files op mijn bureau blad heb staan en sleep ze in FontExplorerX dan kopieert ie ze naar de library en dan delete ik de files op het bureau blad. Zo doe ik het ook altijd met iTunes. Waarom zou dat niet kunnen?

Bijdrager
    Vin

ik zie nu wanneer het mis gaat!

Als ik n schone library heb en er fonts in importeer dan gaat alles goed. Ook met die copy functie dus.
    maar zodra ik een font activeer en font explorer afsluit gaat het mis. De eerst volgende keer dat ik fontexplorer weer opstart staat het gactiveerde font er namelijk 2 x in. het probleem ligt dus denk ik bij de activatie. Maar hoe is dat nu weer op te lossen?

Zou het nut hebben om fontexplorer er helemaal af te knikkeren en alle opnieuw in te stellen en te importeren?? Dus eigenlijk een soort van clean install? dat wordt wel erg veel werk dus zou het wel als laatste oplossing willen doen….

Bijdrager
    Blieper

Ik weet alleen dat ik na de installatie niet de standaard instellingen heb gebruikt en dat ik gewoon mijn eigen fontmap op de HD wil gebruiken. Kijk eens bij je voorkeuren en neem ze een voor een door, ik neem aan dat daar wel iets bij zit van hetgeen dat er bij jouw gebeurd…

Bijdrager
    Vin

nou ik heb alles geprobeerd en dubbel gecheckt in de instellingen maar niets hielp helaas.

Ik heb alles van fontexplorerx verwijderd en heb het helemaal opnieuw geïnstalleerd. Fonts opnieuw geïmporteerd en nieuwe sets aangemaakt. Een behoorlijk klote werk maar nu is alles weer in orde!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.