3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Chorro

FontExplorer X Pro: Fonts niet alleen lokaal organiseren

Hallo,

Ik gebruik FontExplorer X Pro om m’n fonts te organiseren. Een hoop daarvan staat lokaal, maar het overgrote deel staat op m’n NAS. Nu zou ik graag willen dat FontExplorer ook de fonts op m’n NAS kan gebruiken, zonder deze eerst naar de lokale schijf te kopieren. FontExplorer moet dus een bepaalde map op m’n NAS controleren op fonts en vervolgens de mogelijkheid bieden om de fonts te activeren zodat ze bruikbaar zijn in allerlei programma’s.

Kan dit en hoe stel ik dit in?

Moderator
    Night

Nee dat kan niet, aangezien OSX van de FONTS of LETTERTYPEN folders gebruik maakt om fonts voor het systeem (en dus ook de lopende progamma’s) actief te laten zijn. Deze folders staan op 3 verschillende plekken: /System/Library/fonts, /Library/fonts en /usernaam/Library/fonts. Deeze fonts folders zijn respectievelijk voor de systeemfonts, de fonts voor alle gebruikers en de fonts voor specifieke gebruikers.

Je kunt je bulk fontmap dus wel op je NAS laten staan, maar de fonts die je activeert via FEXpro, worden door FEXpro gekopieert naar één van de betreffende fonts folders op je systeem. Na de-activatie worden ze daar trouwens ook weer uit verwijderd als je dat in de instellingen binnen FEXpro goed instelt.

Het enige wat ik nog kan verzinnen is op de NAS een fonts folder aan te maken via een symlink of alias.

Bijdrager
    R_M

Hoi,
    Ik heb al mijn fonts (behalve de systeem fonts) op een server staan (geen NAS).
    Ik kan ze via FontExplorer perfect laden/activeren zonder ze te hoeven kopiëren naar mijn HD.
    Grote voordeel is dat mijn collega ze ook tegelijkertijd kan gebruiken. We gebruiken dus altijd dezelfde fonts en voorkom daarmee font conflicten bij het uitwisselen van documenten. Erg handig dus.
    Kortom, het kan met FontExplorer.
    Gegroet.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.