13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    iNaffer

Fontconflict melding bij OSX Leopard

Hey,

Ik gebruik al heel lang mac, en ik heb nu sinds 2 dagen OSX Leopard. Ik vind het een heel erg mooi bestuurings systeem maar elke keer als ik hem opstart zie ik dit:

Weet iemand wat ik hier mee moet?

Alvast bedankt.

Ps. Al is de foto te klein, hier is de link:
    http://i44.tinypic.com/xo0h8l.png

Bijdrager
    iJoost

Dan heb je dus blijkbaar iets ge├»nstalleerd wat met z’n vingers aan de fonts gezeten heeft. Even nadenken wat dat zou kunnen zijn en er dan iets aan doen. De foutmelding lijkt me duidelijk genoeg, toch?

Bijdrager
    nookie

Als het goed is, heb je een font geladen die conflicteert met, waarschijnlijk een systeemfont.

EDIT: iJoost was me net voor.

Bijdrager
    iNaffer

Ik zal wel even gaan kijken, want ik had het gelijk nadat ik het had geinstaleerd. Eerst dacht ik oh dat is een kleine fout dat is er morgen denk ik niet meer.

Bijdrager
    tarun

Je kan met FontExplorer X proberen om het lettertype te repareren.

Bijdrager
    McJohn
    Bijdrager
    iNaffer

Het is me gelukt.

Allemaal heel erg bedankt:D

Bijdrager
    csteelooper

Deze had ik ook. Aan je dock zie ik dat je office geïnstalleerd hebt; bij mij was 2004 de boosdoener

Bijdrager
    iNaffer

Ja klopt, ik heb Office geinstalleerd. Als het volgende week of eerder weer terug komt installeer ik office opnieuw, meschien helpt dat.
    Maar tot nu toe is het nog over:P

Bijdrager
    tarun
    ”Qonvict”

Ja klopt, ik heb Office geinstalleerd. Als het volgende week of eerder weer terug komt installeer ik office opnieuw, meschien helpt dat.
    Maar tot nu toe is het nog over:P

Dat helpt juist niet. Office heeft dit conflict veroorzaakt. Je kan beter de acties nemen die McJohn aanhaalt.

Bijdrager
    McJohn

Het probleem is gewoon dat OSX Leopard het font “Helvetica” als systeemlettertype actief heeft.
    Dit was in voorgaande versies van OSX niet zo.

Via lettertypecatalogus kan je het niet uitvinken want het staat in een mapje “Protected Fonts”.
    Als er via andere software ook een Helvetica font wordt geïnstalleerd, dan staat deze eigenlijk dubbel actief en krijg je
    dit conflict. Probleem dus om te lossen via dit screenshot.

Je moet dan wel via Linotype of ander fontprogramma een Helvetica actief plaatsen want dan kan je bv in je widgets of in je iCal icoontje in je dock voor rare fonteffecten komen te saan.

Bijdrager
    iNaffer

Ik heb nu via Linotype FontExplorer X alle Helvetica Fonts op actief gezet.

Bijdrager
    iNaffer

Ik heb gevonden dat helvetica.dfont ook bij uitgeschakelde fonts staat, meschien is dit het?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.