7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    janhh

Fontbook loopt vast na opstarten

Hoi mijn tante heeft een vreemd probleem. Wanneer ze een lettertype probeert te installeren loopt fontbook na 5 seconden vast. Ook wanneer fontbook handmatig gestart wordt loopt deze na 5 seconden vast. Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is?

Groet,
    Jan

Bijdrager
    Blieper

Kun je ook zeggen of je daarvoor iets met de lettertypes hebt gedaan, qua wijziging van lettertypes in systeemmappen of zo?

Fontbook is overigens niet om te installeren, maar om voorbeelden te zien en printen!!

Bedoel je ‘Lettertypencatalogus’?

Welk systeem is het?

Bijdrager
    janhh

lettertypecatalogus in het Nederlands inderdaad. Ze heeft leopard draaien.

Het lukt haar niet meer om lettertypen te installeren, en ook niet om fontbook(lettertypecatalogus) handmatig te openen.

Waarmee installeer je dan wel fonts? Dubbelklikken lukt niet want dan opent ie fontbook en loopt hij direct vast.

Bijdrager
    Blieper

Ja, ik zou ‘Fontexplorer X’ gebruiken, maar als je tante niet zoveel fonts heeft zou ik het bij Lettertypecatalogus laten.

Je zou met ‘Onyx’ eens de fontcaches kunnen legen.
    Maar gebruik Onyx met zorg!!

te downloaden bij Versiontracker.com

Bijdrager
    janhh

Ik heb haar deze tip gestuurd en wacht even af of het gaat helpen, thnx!

Bijdrager
    Siemen
    ”janhh”

Hoi mijn tante heeft een vreemd probleem. Wanneer ze een lettertype probeert te installeren loopt fontbook na 5 seconden vast. Ook wanneer fontbook handmatig gestart wordt loopt deze na 5 seconden vast. Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen en hoe dit op te lossen is?

Groet,
    Jan

Fontproblemen zijn vaak lastig te traceren. Een oplossing die bij mij nog wel eens helpt is het “com.apple.FontBook.plist” uit de voorkeuren map te verwijderen en daarna lettertypenkatalogus opnieuw opstarten. Het programma maakt een nieuw bestand aan en vervolgens kun je nakijken op conflicten in het programma. Herkenbaar aan de “dot” achter een conflicterend font.

Bijdrager
    versteegh

Fontproblemen zijn vaak lastig te traceren. Een oplossing die bij mij nog wel eens helpt is het “com.apple.FontBook.plist” uit de voorkeuren map te verwijderen

ehhhhh hoe doe je dat. Mijn fontbook crashed ook.
    Waar kan ik de voorkeuren map vinden? Bedankt

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.