10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Christophe_z3

font uit pdf

Hallo,
    Ik heb een pdf gekregen en zou graag willen weten in wat voor font sommige stukken tekst staan. Ik weet dat je bij properties in Acrobat Prof kan zien welke fonts er gebruikt werden over het gehele document.

met dank !

Bijdrager
    Laiste

Dus? Wat wil je nu precies doen? Is het de bedoeling dat iemand anders jouw pdf opent en kijkt welke fonts erin zitten? Of heb je zelf Acrobat Pro maar kom je er niet uit?

Bijdrager
    Christophe_z3

Neen, de bedoeling is dat ik het document moet hermaken maar heb een pdf gekregen. Ik zou willen weten welk lettertype bij welke tekst hoort.

Bijdrager
    Renzsz

misschien als je Illustrator hebt kun je de pdf daarin openen, dan kun je ook de fonts bekijken (mits ze al op je computer staan)

Bijdrager
    Laiste

In Acrobat kun je, als je een document geopend hebt, in je menubalk klikken op opties, dan kiezen voor geavanceerd bewerken en vervolgens voor Touch-Up tekst… Als je dan een stukje tekst selecteert en je ctrl-klikt erop, kun je ‘eigenschappen’ aanklikken en dan zie je precies welk font er voor dat stuk gebruikt is. Heb je daar wat aan?

Bijdrager
    timkro
    ”Laiste”

In Acrobat kun je, als je een document geopend hebt, in je menubalk klikken op opties, dan kiezen voor geavanceerd bewerken en vervolgens voor Touch-Up tekst… Als je dan een stukje tekst selecteert en je ctrl-klikt erop, kun je ‘eigenschappen’ aanklikken en dan zie je precies welk font er voor dat stuk gebruikt is. Heb je daar wat aan?

Ik heb precies hetzelfde probleem. Als ik het bovenstaande doe, geeft Acrobat als font “[email protected]” aan. Dit is toch niet het font?

Bijdrager
    Laiste

Hm, dat lijkt me niet nee… [email protected] lijkt een settingsbestandje op je harde schijf te zijn. Dat heeft dus niets met fonts te maken. Zitten de fonts wel ingesloten in de PDF? Geeft Acrobat een melding als je de Touch Up text gebruikt dat sommige fonts niet geladen zijn? Dan zou het daar wel eens aan kunnen liggen natuurlijk. Of de fonts ingesloten zijn (en sowieso een overzichtje van welke fonts gebruikt zijn in het document) vind je gewoon onder bestand >> eigenschappen.

Bijdrager
    KarelWillem

ctrl-klik levert dit op:

En Bestand > Eigenschappen levert dan i.d.d. weer een totaaloverzicht waar je niet zo veel aan hebt.

Bijdrager
    Bianco

Je kunt toch gewoon op eigenschappen klikken?

Appeltje-D in een geopend document, tabblad fonts…staan er geen fonts, dan zitten ze er ook niet in.

Bijdrager
    Christophe_z3

Bedankt Laiste daar heb ik wat aan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.