9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    iHoutem

Font Straat- en Plaatsnaamborden Nederland

Weet iemand toevallig welk font de gemeenten gebruiken voor de belettering?

Zoals in voorbeeld

Bijdrager
    LarsH

Je kunt m ff door what the font halen (goede kwaliteit plaatje uitknippen en uploaden)
    http://www.myfonts.com/WhatTheFont/

ik heb er ook wel eens een gewoon standaard windows lettertype voor gebruikt… ik geloof arial en dan bold ofzo…

succes!

Bijdrager
    Xigh

Arial is het niet, dat is een beeldscherm letter. Zal even kijken bij Whatthefont.

Edit:
    Voila.

Bijdrager
    M44RTEN

Je zoekt de Interstate. Op zich kun je ook Blue Highway gebruiken. Dat is een gratis look-a-like van de Interstate.

Bijdrager
    Thoomas

Ik krijg Newhouse DT Medium op WhatTheFont:

Bijdrager
    Jor1

Het is het anwb Font van G. Unger

en is hier te koop!

Bijdrager
    computer space

Sittard-Geleen is toch Duitsland :? :o Ze praten er in ieder geval iets dat meer op duits lijkt dan op iets van hier. Verwarrende topictitel dus:P

Bijdrager
    fistkikker

Overigens is de belettering van de anwb-bewegwijzering net anders dan die van de bebouwde kom borden. En die op de gele waarschuwingsborden is vaak weer een beetje anders. Misschien kan je een bordenfabrikant opzoeken?

Die hebben een vereniging, te vinden via http://www.bewegwijzering.nl/ waar ze je vast verder willen helpen. Ook is er een ledenlijst te vinden met erg veel bedrijven die je ook vast wel kunnen vertellen waar ze mee werken.

Bijdrager
    iHoutem
    ”Martiniman”

Sittard-Geleen is toch Duitsland :? :o Ze praten er in ieder geval iets dat meer op duits lijkt dan op iets van hier. Verwarrende topictitel dus:P

Nou niet bepaald, dialect in de gemeente Sittard is echt geen Duits, laat ik dat even uit de wereld helpen. Als je wat dieper het zuiden in gaat naar Kerkrade of Vaals, daar wordt een meer Duits georiƫnteerd dialect gesproken. Wel waar is dat Sittard aan Duitsland grenst!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.