4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    marcelnijman

font-problemen

Een aantal van mijn system fonts zijn denk ik stuk, want op zo’n beetje de helft van de websites verschijnt de tekst in een heel raar font. Als ik “Validate” doe in Font Book krijg ik geen foutmeldingen. Ik heb wel ooit eens heel veel extra fonts geinstalleerd. Die staan nu allemaal disabled, maar het probleem blijft. Kan er een andere reden zijn dat Safari een ander font gebruikt? Kan ik de standaard-instelling daarvan resetten?

http://marcelnijman.demon.nl/gekke_fonts.png

Marcel Nijman

Bijdrager
    MacBeer

Marcel,

Welkom op dit forum.

Je hebt waarschijnlijk fonts die het systeem gebruikt én op het internet gebruikt worden uitgezet. In Lettertypencatalogus staan sets. De set met fonts voor internet moet je aan laten staan. Datzelfde geldt voor het systeem. Zet jij een systeemletter uit dan zoekt het systeem daar een ander font voor. En dat zijn vaak niet de beste fonts voor dat doeleinde.

Bijdrager
    Hobbes

Als dat van Bjorn niet werkt:

Safari op 2 manieren gedwongen worden een andere font te gebruiken:
    – Safari -> Prefs -> Apearance: Kan je standaard fonts kiezen.
    – Via StyleSheet, Safari -> Prefs -> Advanced.

Kijk of een StyeSheet gebruikt, of dat je standaard font in Safari anders is.

Bijdrager
    marcelnijman

Bedankt voor de tips. Ik heb het probleem kunnen oplossen door alle door mij geinstalleerde font met fontbook te verwijderen. Ik hoefde zelfs Safari niet opnieuw op te starten. Hij zag dat zijn “gekke” font er niet was en gebruikt nu weer de default.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.