6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    wildeweg

font probleem bij formulieren in safari

Probleem is als volgt: in safari wordt bij bepaalde formulieren de tekst niet goed weergegeven:

Nu heb ik een aantal dagen geleden mijn systeemfonts opgeschoond volgens de door Extensis aangeraden methode (http://dl.extensis.com/downloads/SC/EN/P/Fonts_Best_Practices_in_OSX.pdf)

Dit zal de oorzaak wel zijn. Vraag is, hoe krijg ik dit weer goed? In fontxplorer lijkt het erop dat de fonts Arial en Verdana een beetje raar ingedeeld, of mogelijk zelfs beschadigd zijn. Maar deze fonts kan ik niet vervangen, omdat het systeem ze in gebruik heeft.

Wat heb ik verder al geprobeerd? Ik heb al mijn font caches geleegd, alle andere fonts die mogelijk conflicten kunnen veroorzaken uitgezet, etc.

Iemand nog betere ideeen?

Bijdrager
    Petje

van systeemfonts moet je altijd afblijven, zo blijkt maar weer.

Bijdrager
    empoor
    ”wildeweg”

Iemand nog betere ideeen?

Compleet nieuwe installatie :innocent: ?

Bijdrager
    macmichiel

vervelend… valt er niet wat te fixen bij je systeemvoorkeuren ofzo?

Bijdrager
    nicobos

Kan een probleem zijn van fonts in de Classic omgeving.
    /Systeemmap/Lettertypen.
    Ik heb meermaals meegemaakt dat het terugbrengen van de Classicfonts tot een minimum dergelijke problemen oplost.
    Wat betreft opruimen van systeemfonts: Je moet uiteraard weten wat je doet voordat je hieraan begint. Fonts binnen /Library/Fonts en ~/Library/Fonts kun je in principe verwijderen. Problemen (niet meer kunnen booten) ontstaan als je fonts verwijdert uit /System/Library/Fonts.

Nico

Bijdrager
    wildeweg

tja, ik weet volgens mij ook wel wat ik doe hoor. Heb alle fonts verwijderd, behalve die het systeem gebruikt, volgens de aanwijzingen in de eerder genoemde pdf. Probleem lijkt eerder te zijn dat verdana en Arial beschadigd zijn. Misschien is inderdaad een systeemherstel een optie. Maar dan heb ik waarschijnlijk die onmogelijk lange fontlijst weer terug.

Verbazend trouwens dat men daarmee kan werken. Voorbeeld: in flash worden alle fonts in 1 lange lijst gezet (dus niet gegroepeerd per familie). Dan ben je dus bij elke fontwijziging door een paar 100 fonts aan het scrollen, alleen omdat het OS zoveel fonts mee installeert.

Dat gaat nogal storen wanneer je elke dag met flash werkt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.