10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    hoenderboom

font overzicht printen (2000 st.)

Hallo,

ik ben op zoek naar een progje waarbij ik een overzicht (lees voorvertoning) kan printen van mijn al mijn fonts.

omdat het er meer dan 2000 zijn, zou ik graag meerdere fonts op 1 A4 willen hebben.

het makkelijkste zou zijn als ik deze fonts niet eerst allemaal moet activeren.

alvast bedankt!!

Moderator
    unSOUND

Toevallig stond er in de MacAddict een stukje over Font Viewer.
    Kost $15, maar wie weet is er een trial versie…

http://alphaomega.software.free.fr./fontviewer/Font%20Viewer.html

:)

Bijdrager
    Fokker3
    ”unSOUND”

Toevallig stond er in de MacAddict een stukje over Font Viewer.

FontViewer kan alleen de geactiveerde fonts printen. En hoenderboom wilde juist ook de niet-geactiveerde fonts printen! Ik ook trouwens, dus ben ik ook op zoek geweest.
    Na mijn zoektocht kwam ik er op uit, dat alleen FontVista dat kan. Ook niet gratis ($30), maar wel krachtig!

Bijdrager
    MacBeer

Ik heb dit een tijdje geleden ook willen doen. Het programma dat dit voor mij deed was Font Gander….. alleen was dat nog in OS9.

Ook dit is iets wat Fontbook van Apple gewoon native moet kunnen, zeker met die PDF core van OSX :roll:

Bijdrager
    freshface

Er zit in de scriptmaker ook een applescript dat dit doet.
    Font Sampler noemt het, alleen van ik niet zeker of alle fonts aan bod komen.

Ik heb vroeger ook een flash proggie gehad dat het deed.
    Ik zal er eens achter zoeken.

Bijdrager
    BS Services

Velen zullen het misschien al dan niet weten, maar iview multimedia kan de fonts ook indexeren, en hiervan kan je uiteraard printjes maken.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Of fontbook voor slechts 10 euri !
    (ook fonts die niet actief zijn)

Bijdrager
    bosmac

Hai!
    ik ben sinds een week overgestapt op Font Agent Pro. Dit werkt als een trein.
    Vergeet ATM, Suitcase ed want dit prog is op alle fronten fijner: zie ook het printen van de fonts: peuleschil! ook zonder activeren.
    ps als je kiest voor ‘FontCompare’ dan zet ie 1 regel in lettertype, en heb je zo een fikse berg voorbeelden van fonts op 1 a4!

ik ben er knetter blij mee.

Bijdrager
    Eelco

Het ‘Font sampler’ Applescript is geen optie: het sapled alleen de standaard fonts van OSX.
    Met de hand het script aanpassen kost veel, heel veel tijd.

Bijdrager
    Aardsengel

FontBook van Lemke software doet et prima. En niet duur.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.