10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Thom

Font niet te importeren!

Na Panther op mijn compu geïnstallerd te hebben doet het font ‘The Sans’ het niet meer. Geprobeerd met de programma’s Suitcase, en Font Agent Pro. Allebei laatste versies. Het font wil simpelweg niet importeren. Dit font gebruik ik al jaren.

Vervolgens alle font versies van mijn compu af gehaald en origineel font van CD gehaald, geen resultaat.

Vervolgens hele compu leeggehaald en Jaguar erop gezet, geen resultaat.

Ik zou niet weten wat ik nu nog kan doen!
    Help me wat die website moet rap af.

Bijdrager
    MacBeer

Panther heeft ‘Lettertypencathalogus’. Heb je dat al geprobeerd? Suitcase is overbodig in Panther.

Bijdrager
    Thom

Ja dat heb ik al gebrobeerd.
    Als is bij Fontcatalogus, Suitcase en Fontagent Pro het font erop sleep of importeert gebeurt er niks.

Erg raar.
    Snap zo i zo niet waarom fonts zoveel problemen geven. Dat moet het simpelste zijn wat je op je computer hebt.

Bijdrager
    MacBeer

mhh. lettertypencatalogus activeert direct het font als je het erop sleept. Heb er zelf nog niet veel mee kunnen spelen.

Ik vind het wel raar dat je font niet geactiveerd wordt als je alle andere fonts eruit gooit. Zo te zien heb je alles geprobeerd.
    Krijg je een foutmelding of laat ‘ie hem gewoon niet zien?

Bijdrager
    dada1958

Als Suitcase overbodig zou zijn, vraag ik me toch in alle hevigheid af waarom ik het op m’n Macje heb draaien:)

Bijdrager
    Emarc

Persoonlijk vind ik suitcase een stukje flexiber. Vooral als je tijdelijk je fonts installeert.

Bijdrager
    Kjeld

Ik heb een soortgelijk probleem met de QuadraatSans (ook Panther, ook SuitcaseX1).
    Tik je in: abcd
    Krijg je: z[%q

Das geen lezen, dus. Ook alles geprobeerd. Op een andere mac (zelfde software) werkte het prima.
    Fontshop is nu aan het zoeken (al 3 weken…) wat het probleem zou kunnen zijn.

Maar als je echt haast hebt zou je kunnen zien of het onder classic wel goed gaat (desnoods los in systeemmap/lettertypen zetten). Er is een kans dat het dan wel gaat. Moet je nog wel je oude versies van je programma’s hebben, natuurlijk.

Succes,
    Kjeld

Bijdrager
    Kjeld
    ”MacBjorn”

mhh. lettertypencatalogus activeert direct het font als je het erop sleept. Heb er zelf nog niet veel mee kunnen spelen.

Ik was er vlug mee uitgespeeld. Had het vinkje niet gezien dat ik bij “Kopieer altijd lettertypebestanden bij installatie” had moeten zetten.

Je kunt wel stellen dat je dan een probleem hebt als je de complete map “Schreeflozen” op lettertypecatalogus sleept…
    (Het lijkt sowieso wel of het begrip alias of verwijzing niet meer bestaat onder OSX; hoop dubbel.)

Bijdrager
    dada1958
    ”Kjeld”

Ik heb een soortgelijk probleem met de QuadraatSans (ook Panther, ook SuitcaseX1).
    Tik je in: abcd
    Krijg je: z[%q

Fontshop is nu aan het zoeken (al 3 weken…) wat het probleem zou kunnen zijn.

Hou me op de hoogte als je meer duidelijkheid over dit fenomeen hebt want volgens mij is het des Panther en Suitcase eigen. Toen ik een tijdje terug problemen met Suitcase had liet MacOSX.nl zich in dit schrift ‘lezen’ :?

Bijdrager
    Kjeld

Wat jij bedoelt gebeurt ook als je in Suitcase je systeemfonts uitzet en Suitcase niet actief is. Wat ik had, gold alleen voor een lettertype. Heel vreemd.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.