22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

FONT: Humanist521BT-bold gezocht!

Hallo, ik heb van de drukker een tweetal pdf documenten ontvangen. document 1 is pagina 1 en 4 en document 2 is pagina 2 en 3. Als je dit wilt gaan afdrukken is dat natuurlijk goed zo maar de pdf moet ook op internet komen en dan wil ik dus netjes 1 pdf die van pagina 1 naar 2 naar 3 enz gaat. Wat ik dus deed was die documenten in photoshop openen, de (1) bladzijde selecteren en dan opslaan als pdf…. vervolgens kan ik die 4 losse pdf’s met acrobat pro tot 1 pdf maken die dus meerdere pagina’s heeft. Dit is allemaal geen probleem en het lukt ook gewoon maar wanneer ik de originele, door de drukker aangeleverde documenten open zegt photoshop dat er een font mist, die is dus niet embeded en ik heb dat font niet! De naam van het font is: Humanist521BT-bold. Kan iemand mij aan dit font helpen?? Ik heb het alleen maar nodig om die pdf ff te maken, verder nergens voor en ik kan m nergens vinden op die gratis fonts sites…! Alvast bedankt!

Bijdrager
    Saskia_sas

als je me even je mailadres pb-t dan stuur ik hem je…

Bijdrager
    Vin

heb je je PM gehad of niet?

Bijdrager
    Vin

Ik heb het font inmiddels al gevonden maar nu zegt photoshop nog steeds dat het font niet geïnstalleerd is op deze computer. Ik weet zeker dat ik de goede heb want de naam klopt en ik heb dat pdf bestand geopend met voorvertoning en zo het lettertype vergeleken met het lettertype in FontAgent Pro en ze kwamen overeen. Weet iemand wat hier aan de hand is? Ik snap er helemaal niets van! Het is een windows truetype font dat ik heb gekregen van saskia…. misschien dat dat er iets mee te maken heeft? niet dat ie van saskia komt maar dat ie windows truetype is natuurlijk…..:P

Bijdrager
    Saskia_sas

haha… ik wist niet eens dat het een windowsfont is, maar misschien moet je kijken of dat font wel in je rijtje met fonts staat, (in photoshop of een ander programma), zo ja, dat zeg je gewoon dat ie het ontbrekende font moet vervangen door degene die in je menu staat. Soms is de naam net even anders en snapt ie niet dat hetzelfde font is…

Bijdrager
    Vin

ja maar je kan zelf geen substitute kiezen! Tenminste ik weet niet hoe dat moet!

Bijdrager
    Saskia_sas

open de pdf in illustrator, daar kun je wel naar fonts zoeken

Bijdrager
    Vin

als ik weet hoe dat ik een substitute kan kiezen is het goed. en dit:

kwam ik tegen toen ik die pdf opende in acrobat pro. Ik vind het vreemd dat er actual font: Adobe Sans MM staat. Heeft dit er niets mee te maken??

Bijdrager
    Saskia_sas

het is wel vaag…. ik weet het ook even niet…

Bijdrager
    Vin

het is idd heel erg vaag want deze fout melding kreeg ik toen ik die pdf opende in illustrator:

echt heel erg vreemd!

Bijdrager
    Vin

hij doet t!!!!!!! Ik heb van een andere macosx gebruiker het postscript font gehad en die pakt ie wel! Allemaal bedankt voor alle hulp!!!

Dit brengt mij overigens wel op een andere vraag: wat is het verschil tussen postscript, windows / mac truetype enzo? Ik heb dat human lettertype nu dus in postcript en in windows truetype maar welke moet ik dan weggooien of moet ik ze alle 2 maar houden??

Bijdrager
    Saskia_sas

laten we dan om het font probleem heenwerken…

je wilt graag dat het 1 pdf wordt, waarom doe je dat dan niet gewoon acrobat pro…

pagina’s kun je gewoon toevoegen en de volgorde aanpassen, dan kun je het daarna gewoon bewaren, als het niet lukt, mail mij die pdf dan eens… kijken of het mij wel lukt..

Bijdrager
    Vin

maar er moet in geknipt worden om dat ze per 2 pagina’s bij elkaar zitten! en bovendien lukt t nu wel met dat postscript font!

Bijdrager
    Saskia_sas

dat is ook geen probleem…

mijn truukje is als volgt…

je bewaart de eerste pdf met een nieuwe naam, daar knip je alleen de rechterpagina van uit….
    je voegt de orginele pdf nog een keer toe, en knipt van die de linkerpagina uit…
    dit doe je ook bij die andere pagina, en deze voeg je allemaal bij elkaar…

klaar pag 1-4 in de goede volgorde als losse pagina’s bij elkaar in pdf…

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”sic-one”

als ik weet hoe dat ik een substitute kan kiezen is het goed. en dit:

kwam ik tegen toen ik die pdf opende in acrobat pro. Ik vind het vreemd dat er actual font: Adobe Sans MM staat. Heeft dit er niets mee te maken??

OK, het is gelukkig opgelost, toch nog even antwoord op je vraag.

Op je screenshot hierboven kun je zien dat het een Type 1 font is.
    Dat is een “traditioneel” Postscript font (met een bitmap ofwel screenfont en een printerfont)
    Die Adobe Sans MM is het font dat gebruikt wordt voor substitutie.
    Er staan twee van dergelijke fonts op je computer, Serif en Sans.
    Als het originele font niet voorhanden is wordt één van deze (naargelang het een font met schreven/schreefloos is) gebruikt om in ieder geval tekst re kunnen tonen.

Bijdrager
    Vin

ja zo doe ik het ook. maar wel in photoshop he…

Bijdrager
    Vin
    ”sic-one”

Dit brengt mij overigens wel op een andere vraag: wat is het verschil tussen postscript, windows / mac truetype enzo? Ik heb dat human lettertype nu dus in postcript en in windows truetype maar welke moet ik dan weggooien of moet ik ze alle 2 maar houden??

om even terug te komen op mijn 2e vraag, wat moet ik ermee?

Bijdrager
    Saskia_sas

nee het kan ook zo in acrobat, dan heb je niets te maken met de fonts… lijkt me praktischer, aangezien daar je problemen mee hebt…

vraag 2 weet ik eigenlijk niet, het lijkt me dat je het windowsfont weggooit…

Bijdrager
    Vin

Ik wist niet eens dat dat met acrobat kon! Maare ik heb het nu net al gedaan in photoshop, ben net klaar! Zal het de volgende keer eens met acrobat proberen! enne het windows font weggooien dan maar?

He saskia wil jij misschien ook die postscript fonts hebben dan? Dan kan je zelf ook die windows fonts weggooien….

Bijdrager
    Saskia_sas

is goed!

je hebt in acrobat inderdaad gewoon een ‘crop’ tool! erg handig!

Bijdrager
    Wm

maar welke moet ik dan weggooien of moet ik ze alle 2 maar houden??

Alles weggooien… je hebt ze niet gekocht, ze zijn niet van jou.

Bijdrager
    Vin

da is ook:evil:

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.