19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Blieper

[opgelost] Font gezocht (schrijffont)

Heb hier een font, iemand een idee. Hoef alleen de exacte te hebben. Look a likes heb ik helaas niets aan:-D

Moderator
    Mac Daddy

Had je zelf al What the Font geprobeerd? Die herkent het in ieder geval niet, maar de afbeelding is er wel ideaal voor.
    Het lijkt ook alsof deze afbeelding een sample voorbeeld is. Dus waar komt die afbeelding vandaan?

Bijdrager
    Blieper

Ja allemaal al geprobeerd. Kreeg het zo van een klant n die heb ik al gevraagd of die meer informatie over dit voorbeeld kon verkrijgen, maar dat ging niet, helaas…

Moderator
    Mac Daddy

Ai. Lastig dan. Het zou kunnen dat het geen bestaand font is. Ik heb net in Fontkit gekeken. Daar zitten niet zoveel gescheven fonts tussen, maar daar ziet ik hem niet tussen.

Wellicht op what the font forum vragen en anders websites afstruinen, ben ik bang. Als ie al bestaat uiteraard.

Bijdrager
    knrd

Kun je misschien wat meer info halen uit de bestandsnaam van de afbeelding die je klant gestuurd heeft?
    Een naam er van of iets dergelijks? Misschien dat je daar nog op kunt zoeken?

Bijdrager
    Blieper

Nou…, eigenlijk had ik dit gekregen:-)

Sleutelbeheerder
    Night

Ik heb er ook diverse foundries en sites erop nageslagen, maar kom nergens een font tegen dat hier ook maar op lijkt.
    Ik kijk vanavond nog even verder.

Bijdrager
    Blieper
    Night op 26 juli 2017

Ik heb er ook diverse foundries en sites erop nageslagen, maar kom nergens een font tegen dat hier ook maar op lijkt.
    Ik kijk vanavond nog even verder.

Aaah bedankt, ja ik kan er ook behoorlijk wat tijd mee stoeien, maar ik heb hier een stop gezet! Bedankt in ieder geval!

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    Sleutelbeheerder
    Night

Het is dus een frees of lasercutting font…..

Verder als dit kwam ik ook niet:

Neem eens contact op met Juwelier Arie de Vries en vraag welk lettertype het is. Misschien komt dat standaard met hun laser-engraver. In dat laatste geval kun je naar de leverancier van dat apparaat vragen en contact opnemen met die leverancier met de vraag of zij dat font hebben of een vector PDF ervan (vanuit een PDF kun je fonts extracten).

Bijdrager
    Glime

Heb hier een vector PDF, misschien heb je er wat aan.
    https://drive.google.com/file/d/0B_mZkKI4zYT1YW5RaGJHaV9Ia1E/view?usp=sharing

Bijdrager
    Blieper

Thanks mannen, weer wat verder.(y)

Sleutelbeheerder
    Night

Nog een stap verder:

Download:
    Relag regular (OTF font)
    Relag (Glyphs basisbestand)

De kerning ‘sucks’ maar je kunt in ieder geval vooruit zo;-)

Bijdrager
    Blieper
    Night op 30 juli 2017

Nog een stap verder:

Download:
    Relag regular (OTF font)
    Relag (Glyphs basisbestand)

De kerning ‘sucks’ maar je kunt in ieder geval vooruit zo;-)

Aaaah super bedankt Night(y)

Sleutelbeheerder
    Night

(y)

Bijdrager
    Glime

Netjes night!

Zit wel 1 bugje in het otf bestand, bij de kleine letters: “q y p g”, deze zijn voor een gedeelte buiten het bereik.

Sleutelbeheerder
    Night

Buiten bereik van wat?

Want ik kan alles gewoon gebruiken (in. bv. Illustrator):

Bijdrager
    Glime

Ah dit gebeurd als ik het in word gebruik, die kapt het af aan de onderkant.
    Word die gaat er volgensmij anders mee om, als iets buiten de box valt is het ook niet meer zichtbaar

Sleutelbeheerder
    Night

Even getest: Inderdaad, maar alleen op het beeldscherm. Niet als het geprint wordt.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.