8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    McJohn

Font Explorer Pro 5 vs. OSX El Capitan

Ik merk dat bij “Font Explorer Pro 5” geactiveerde fonts na een reboot opeens niet meer “actief” zijn, alhoewel ze wel geactiveerd staan in FEX 5. Maw, de lettertypes worden niet getoond in software of zelfs in het systeem; Voorheen werken ze wel prima, maar ik moet dan telkens de set de-activeren en dan opnieuw weer activeren alvorens alles weer normaal is. Zijn er nog gebruikers die dit ervaren onder OSX El Capitan? Mijn fonts staan bewaard onder mijn “thuismapje” zoals ook aanbevolen staat op de site van Linotype. Thanks.

Sleutelbeheerder
    Night

Dit probleem doet zich niet alleen voor in El Capitan maar ook in Yosemite. Dit blijkt een bug te zijn die ervoor zorgt dat de fonts onverklaarbaar worden gedeactiveerd bij een TimeMachine backup. Aangezien FontExplorer support de bal naar Apple schuift en vindt dat de bug in OSX zit, zal er (voorlopig) niets gedaan worden aan dit probleem. Er zijn twee oplossingen voor je:
    1) ga terug naar FontExplorer v. 4.2.3 of 3.54. Deze werken prima in zowel Yosemite als El Capitan
    2) stap over naar Suitcase Fusion. Deze werkt ook prima onder zowel Yosemite als El Capitan.

Bijdrager
    Blieper

Ik heb hier geen last van in EC

Bijdrager
    McJohn

@ Night, ik heb een licentie gekocht van FEXP 5, dus nog eens 100 euro ophoesten voor Suitcase ga ik niet persé doen. Ik werk namelijk op kantoor ook met FEXP maar op Snow Leopard en daar geen issues, dus zag ik er voor thuisgebruik geen graten in. Kan ik “downgraden” met dezelfde licentie?

Dat van die Time Machine backup heb ik gelezen op een forum, en daarom eventjes een weekendje Time Machine uitgezet, maar het probleem blijft voorvallen. Ik doe nog andere backup via Carbon Copy Cloner 4.

Bijdrager
    McJohn

Downgraden is dus geen probleem, software neemt de licentie over. Even kijken of het nu beter gaat met versie 3.5.4:roll:

Sleutelbeheerder
    Night

Ik zou eerst kijken naar versie 4.2.3. Die is wat nieuwer; de laatste versie voordat versie 5 uitkwam.

Bijdrager
    McJohn

Met 3.5.4 is het probleem opgelost, ik heb dan op jouw advies inderdaad eens de op 1 na laatste versie installed. I’ll keep you posted!

Ik heb trouwens mijn probleem ook eens gemeld aan de support dienst, en alhoewel de crew van FontExplorer berucht staat om erg laat te reageren, toch vrij vlot een reply mogen ontvangen. Zij wijten het op reindexeren van spotlight, cleanen van de systeem caches, en dergelijke. Fin, dat soort dingen had ik al allemaal uitgetest, zonder soelaas.

Bijdrager
    McJohn

Ik kan bevestigen dat 4.2.3 niet werkt zoals het hoort, maar dat 3.5.4 (zoals ik ook op andere fora meen te hebben gelezen) wel werkt. Wel beetje slordig van de mensen van FontExplorer Pro imho. Als dit probleem NIET voorvalt in versie 3.5.4, dan kan het niet echt aan OSX liggen, want dan zouden alle versies hetzelfde euvel moeten hebben.

Hoedanook, ik kan mijn licentie gelukkig gebruiken, met een iets oudere versie, maar daar lig ik niet zo wakker van. Zolang het ding maar werkt.:wink:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.