17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Christophe_z3

folios sharen met verschillende adobe id's

Hallo,

Misschien weet hier iemand een oplossing op mijn volgend probleem.:(

Ik ben twee magazines (folio’s) aan het maken voor 2 groepjes mensen die dit elke op hun ipad te zien zullen krijgen in de Adobe Content Viewer. (volledig gratis, geen app enz.)
    Magazine 1 is bestemd voor groep 1 en magazine 2 voor groep 2.

Nu heb ik 2 adobe ID’s aangemaakt die overeenkomt met elke groepje. Als ik magazine 1 share met groepje 1 dan moeten die inloggen in de content viewer met de ID waarmee deze magazine werd gemaakt. Magazine 2 die bestemd is voor de andere groep mag dan niet te zien zijn.
    Wel dit is nu juist het probleem dat beide magazines zowel te zien zijn in beide ID’s. Op het moment dat deze in de ACV gedownload worden om te bekijken dan worden deze ook zichtbaar bij de andere groep.

Ik zou willen dat de magazines bestemd voor groep 1 niet zien zijn bij groep 2 en omgekeerd.

Thnx

Bijdrager
    Richele

je hoeft daar geen twee adobe id’s voor te hebben.
    In Folio Builder kan je aangeven met wie je welke folio deelt. Je geeft per folio via de “Share” functie de mailadressen in van de mensen die 1 type moeten ontvangen, die krijgen dan een mail en die krijgen dan alleen de folio die voor hen bedoeld is. Die versie kunnen ze dan in Adobe Content Viewer downloaden en bekijken.

Bijdrager
    Christophe_z3

Bedankt Richele.
    Het sharen naar verschillende mail adressen begrijp ik waarop elke gebruiker op de hoogte wordt gebracht dat er een document beschikbaar is. Enkel is het mij niet duidelijk wat er moet gedaan worden met de mail notificatie die iedere persoon zal ontvangen. Hoe krijgen ze het document te zien in de Adobe Content viewer. Beide groepen zullen toch een ID nodig hebben om in te loggen in de ACV ?

Eenieder krijgt een mail in de aard van dit, kun je me zeggen wat ze met deze mail moeten aanvangen ?

“XXX has shared the XXXX folio with you.

test

To accept the invitation or access the folio in the Folio Producer web client, click on the link above, or copy and paste the URL below into your browser. Users can also view the shared folio by signing in to the Adobe Content Viewer on a mobile device or signing in to the Folio Builder panel in InDesign.
    https://digitalpublishing.acrobat.com/XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Bijdrager
    Richele

Ze krijgen via de mail een melding dat er iets klaar staat, ze kunnen dan dus kiezen om die via een browser te zien, maar dat is niet wat jij wil.
    Je zal de personen die de folio moeten ontvangen dus eerst moeten wijzen op gebruik van de Adobe Content Viewer.
    Als ze dan die mail krijgen moeten ze de Viewer aanzetten en inloggen en krijgen ze daar ook een melding dat de folio voor ze klaar staat en ze deze kunnen downloaden. Mocht je daarna bijvoorbeeld zaken in de folio wijzigen en je update de folio in Folio Builder, dan krijgen ze ook de melding dat er een update is…
    Wat overigens wel belangrijk is is dat het mailadres waarmee de personen hun Adobe ID aanmaken ook het adres is waar jij hen op mailt dat de folio beschikbaar is.

Bijdrager
    Christophe_z3

Bedankt Richele, dit is weeral iets duidelijker.
    Wat ik nu nog zou willen is dat de gebruikers allemaal kunnen inloggen in de ACV met een gezamenlijk Adobe account zodat niet elke afzonderlijke gebruiker een Adobe ID hoeft aan te maken. Bijvoorbeeld: ik maak een account aan zoals DPS.magazine@gmail.com gelinkt aan een Adobe ID. Mijn folio share ik naar dit email adres. Uiteraard zal er een notificatie gestuurd worden enkel naar dit mail adres zodat de gebruikers dit niet zullen krijgen. De gebruikers zullen btw op een andere manier op de hoogte gebracht worden van de aanwezigheid van de folio in de Content Viewer. Wat ze dan enkel allemaal hoeven te doen is inloggen in de Content Viewer met DPS.magazine@gmail.com met daarbijbehorende Adobe ID.

Is dit een mogelijkheid denk je ?

Bijdrager
    Richele

het aanmaken van twee adobe id’s lijkt me dan een prima oplossing mits adobe het toelaat dat twee (of meer personen) gelijktijdig ingelogd kunnen zijn met hetzelfde ID en dan ook beide dezelfde folio nog kunnen downloaden. De makkelijkste manier is om dat zelf eerst te testen.
    Wellicht is het dan ook het beste dat jij beide ID’s beheert en de gebruikers een mail stuurt dat er een nieuwe folio voor hen klaar staat en dat ze die in Adobe Content viewer kunnen downloaden

Bijdrager
    MouseMighty

Voor zolang het allemaal nog duurt tenminste. Ik neem aan dat je het hier hebt over een zgn Single Edition? Adobe gaat hiermee stoppen. Het wordt “vervangen” voor de ePub fixend layout. Dat zit je ook niet meer met licenties, rare bestandsformaten maar een epub die te zien is met bv iBooks of de Digital Editions applicatie van Adobe (platform onafhankelijk).

Bijdrager
    Christophe_z3

@mousemighty
    Epub is een optie en zou een veel gemakkelijker oplossing bieden. Effe exporteren vanuit Indesign naar Epub. De file via dropbox doorsturen en dan enkel openen in ibooks en klaar. Volgens mij kan je geen interactiviteit en Edge animaties exporteren naar Epub of ben ik verkeerd ?

Bijdrager
    Christophe_z3

Daarnet ook even geprobeerd om vanuit 2 Ipad’s in te loggen in de Content viewer gebruik makend van dezelfde Adobe ID. Dit bleek te werken.

Bijdrager
    Macteach

@mousemighty: gelukkig heeft SE niets te maken met het delen (sharen) van Folio’s. Daar verandert helemaal niets. Alleen het bouwen van de echte ipa om naar Apple te sturen voor in iTunes vervalt als gratis onderdeel van de Creative Cloud per 1 mei 2015. Folio’s bouwen, sharen, testen op desktop en iPad: blojft gelukkig allemaal mogelijk.

Bijdrager
    Macteach

Zucht, ‘blijft mogelijk’

Bijdrager
    MouseMighty

@macteach Bedankt voor de duidelijkheid (blog van Adobe hierover gaf een 503 error).
    @christophe_z3 de nieuwe versie ePub kan wel degelijk interactiviteit en animaties bevatten. Eigenlijk niets meer of minder dan HTML. Kijk even op https://helpx.adobe.com/indesign/how-to/ebook-fixed-layout.html of http://indesignsecrets.com/fixed-layout-epub-indesign-big-deal-designers.php of natuurlijk de nederlandstalige en beste versie : http://fvdgeest-dtp.blogspot.nl/2014/11/dps-single-edition-wordt-afgeschaft.html:wink: (nee ik heb geen aandelen, nee het is niet mijn site)

Bijdrager
    Christophe_z3

Bedankt voor de link. Lijkt me een goed alternatief voor DPS. Enkel heb ik nu een document geexporteerd naar epub en geprobeerd om dit te openen in iBooks. Dit doet hij wel, maar de animaties neemt hij niet mee. Voor alle duidelijkheid, het zijn Edge animaties (oam) die in Indesign geimporteerd staan.

Bijdrager
    Macteach

@christophe_z3: klopt, er is een bug met OAM en iBooks helaas, bekend en wordt aan gewerkt.

Bijdrager
    Christophe_z3

Iemand ervaring met Ibooks Author ? Lijkt me ook wel wat. Alleen jammer dat ik het niet meer kan downloaden voor OS X Lion. Enkel beschikbaar in the store voor Yosemite.

Bijdrager
    MouseMighty

Geen ervaring met iBooks Author. Het “probleem” met iBooks is heel simpel: het is alleen beschikbaar op iOS en OS X. Je sluit dus hele volksstammen uit. Als jij 100% zeker bent dat je gehele doelgroep met iOS/OS X werkt maakt dat niet uit maar het is wel iets om even mee te nemen in je proces.

Bijdrager
    Christophe_z3

Ik heb mijn magazine praktisch klaar en heb op verschillende pagina’s mijn Edge animaties (oam file). Als ik dit preview in de Adobe Content viewer dan is het precies of het ff duurt vooraleer de animatie opstart. Heel effe is de “spin” te zien en dan wordt de animatie afgespeeld zoals het hoort. Mijn animaties zijn nogal eenvoudig en zeker niet zwaar. Nu heb ik ook eens getest met het importeren van de animatie in html en dit duurt ook een fractie van een seconde vooraleer dit geladen wordt. Wat me vooral stoort is dat die spin te zien is vooraleer de animatie tevoorschijn komt. Ligt het nu aan de Ipad zelf of is het iets anders de oorzaak ?

Thnx

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.