5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Misha023

Folders koppelen aan je ftp?

Hi,

Ik heb een website waar ik wat foto’s op wil loaden. Om dit nu te doen moet ik eerst naar mn hoster, inloggen, ftptool opstarten en vervolgens per stuk alles uploaden. Ik heb eigenlijk liever dat ik een map op mijn mac heb, waar ik de foto’s in kan donderen en dat die dan vervolgens automatisch de foto’s in een map zet (hoeft niet iets specifieks, http://www.domein.nl/ftp/ is bijvoorbeeld al prima

Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?

Bijdrager
    stavos

Dropbox. Gratis account aanmaken (via een referal geeft dat meteen al 250 MB extra), public folder aanmaken en foto’s kopiĆ«ren naar de lokale map op je Mac. Dropbox upload de foto’s automatisch en via de URL van de public folder kunnen anderen je foto’s dan bekijken. 2,5GB lijkt me voldoende om mee te beginnen, maar mocht je meer ruimte willen dan kan je dat zelf met referals binnen halen of eventueel ruimte bij huren.

Bijdrager
    Misha023

Kan dat ook met dropbox? Ik dacht dat dat besloten was… thanks voor de tip!

Aan 2,5gb heb ik al veel te veel, het is telkens ongeveer 50mb

Bijdrager
    stavos

Volgens mij heeft Dropbox zelfs een gallery functie, maar dat weet ik niet helemaal precies. Een publieke folder is voor iedereen toegankelijk, ook als iemand zelf geen Dropbox heeft. En alle bestanden zijn dan gewoon te bekijken, ook foto’s..:wink:

Bijdrager
    mvip

Je zou ook via een ftp tool zoals Transmit in finder nieuwe drives toevoegen die je in feite je ftp server zijn.

De aangegeven finder methode is read-only, mea culpa.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.