12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Yashiro

Folders in Finder leeg

Onlangs nadat ik de afgelopen week bezig was met werk (in Photoshop) liep ik tegen een probleem op, dat mijn folder/mappen in de finder leeg zijn. Terwijl wanneer ik Get Info bekijk er wel staat dat er bestanden inzitten. De bestanden zijn wel via Spotlight te vinden. Als ik een nieuwe folder aanmaak op een leeg deel in het deel dat leeg is. Dan is deze er wel wanneer ik deze bekijk wanneer het na een reset tijdelijk is te zien. Echter na een tijdje zijn de mappen weer inhoudloos. In het begin dacht ik dat het kwam door het werken met Adobe software, omdat het me altijd opviel op deze momenten. Maar dit is echter niet het geval, ook zonder de software op te starten doet dit probleem zicht voort.

Op het forum van Apple werd een soort gelijk probleem beschreven en er werd aangeraden de harddrive opnieuw in spotlight te indexeren. Dit heeft voor 3 dagen geholpen tot nu ik op dit moment er weer last van heb. Is dit een probleem in Maverics? Of is het iets hardwarematigs gezien mijn iMac uit (early-)2008 komt.

Anoniem

Heb je met met het Schijfhulpprogramma, wat je in de map Hulpprogramma’s vind, je schijf al gecontroleerd en eventueel hersteld?

Bijdrager
    Yashiro

*double post, sorry*

Bijdrager
    Yashiro

Ah vergeten te vermelden, maar dat heb ik al gedaan. Dit heeft niks geholpen. De schijf is volgens het programma in orde, dus daar had kwam ik geen stap mee verder.

Moderator
    Night

Heb je al eens geswitched tussen de verschillende vertoningen? (icons/listview/list+preview/coverflow)

Bijdrager
    Yashiro

Dat heb ik gedaan, maar helpt niks….

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Heb je hier iets aan?

Bijdrager
    Yashiro

Ze hebben hier over bepaalde mappen, maar in mijn geval gaat het om elke folder op mijn HD.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb een vergelijkbaar probleem dat zo nu en dan de kop opsteekt (maar ook wel eens heel lang niet) bij een externe drive.
    Van de één op de andere seconde zijn dan sommige mappen (dus niet allemaal en ook niet altijd de zelfde) leeg.
    De drive geheel off-line halen, uitzetten en weer aan helpt dan elke keer bij mij. Daarom denk ik dat de drive zelf OK is maar dat het softwarematig is.

Het lijkt met de TOC (Table Of Contents) te maken te hebben want sleep ik b.v. iets wat nog wel zichtbaar is naar het venster van de VLC player dan zegt VLC als ik dat wil bekijken dat de film niet is te vinden. (Sluit ik die map en open ik hem dan is hij inderdaad ‘leeg’.)

Nu kun je natuurlijk niet zomaar even je opstartschijf off-line halen, maar de Mac geheel uitzetten (e.v.t. dus ook even de stroom eraf) zou als het probleem bij jou het zelfde is als bij mij moeten helpen. De vraag is dan: voor hoelang…

Moderator
    Night

Heb je je Mac al eens helemaal gereset?

1) PRAM/NVRAM reset
    2) SMC reset
    (stap 1+2: http://www.appletips.nl/ehbo-problemen-met-je-mac-smc-resetten/ )
    3) Opstarten in Safe mode (met ⇧ ingedrukt houden)
    4) Finder voorkeuren verwijderen ( http://www.thexlab.com/faqs/finder.html )

Bijdrager
    Yashiro

Het bovenstaande heb ik geprobeerd, maar tevergeefs. Het viel me net op dat het na een reset het even goed leek te gaan, totdat ik een stand had gemaakt in Photoshop. Beide bestanden (PSD en PNG) staan nu in de finder als witte file icons en zijn ook niet te openen. De rest van de mappen zijn weer leeg zoals in de eerste post is beschreven.

Wanneer ik een map in wil kijken zie ik wanneer er niks in staat, links onderin wel het icoon draaien dat het “iets” probeert te vinden.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Kijk dan even of je dit kunt reproduceren. Dus resetten zodat het weer goed gaat en dan eerst verschillende programma’s proberen door zomaar even een bestand aan te maken en tenslotte met Photoshop. Als het dan eerst goed gaat en na Photoshop ineens niet meer dan weten we in ieder geval vrij zeker dat daar de oorzaak zit.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.