12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    misslady

folder maken indesign CS2

hoi,
    ik moet een folder maken met 3 bladzijdes voor en achterkant dus in totaal 6 paginas ik wil dit doen in indesign door middel van layout en dan paginas en kolommen op een pagina te plaatsen zodat ik m kan vouwen….maar hoe moet ik in godsnaam de achterkant bedrukt krijgen??????? dus hoe zet ik op de achterkant ook tekst en en plaatjes zodat die afgedrukt kunnen worden…somebody please help me!!:( groetjes en alvast bedankt!

Bijdrager
    Xenophon

hahaha. Het blaadje draaien misschien?

:P

Nope. Je pakt gewoon 2 bladen (pages) in Indesign: 1 voor de recto, 1 voor de verso.

Bijdrager
    F_Vervoort

Misschien het beeldscherm eens omdraaien;-)

Bijdrager
    nookie

Het mag gezegd worden, dit is de schattigste vraag deze week.
    Niet om af te kraken hoor.

[URL=http://imageshack.us][/URL]

1= voorkant
    2= achterkant

Suc6!!!

Bijdrager
    fozzy

komt zo de vraag hoe print ik voor- en achterkant voor n proefje

OPLOSSING:
    Je print eerst de voorkant, en dan draai je t papier om, en druk je de achterkant.
    Of…net andersom natuurlijk.

Wil je het in een keer willen doen zul je denk ik met plug ins moeten werken
    zoals in position doet in Xpress denk ik?
    Maar daar heb ik ook geen kaas van gegeten. Dus gewoon voorkant printen, papier andersom in de printer, en de achterkant, vouwen en je flyer is klaar.

Bijdrager
    nookie

Wel even printen met je papierinstelling ”gecentreerd” op je papier zetten.
    Dan heb je geluk als je linkermarge en je rechtermarge van je printer hetzelfde zijn, anders zitten je pagina’s nog steeds niet precies in het midden als je ze gaat printen.

Bijdrager
    Ludo

In indesign: bij “bestand” zie je onderaan de plugin “inbooklet SE” hiermee kun je een bestand op inslagschema zetten èn uitprinten…

Bijdrager
    nookie
    ”Ludo”

In indesign: bij “bestand” zie je onderaan de plugin “inbooklet SE” hiermee kun je een bestand op inslagschema zetten èn uitprinten…

Dat is volgens mij geen standaard plugin, maar 1 die je zelf aan moet schaffen.

Ik heb hem er niet bij staan, niet op het werk en niet thuis.

Bijdrager
    fozzy

Zit er bij ons wel in CS2, maar ik heb dr (nog) geen ervaring mee, wel handig voor prive klussen denk ik trouwens. Toch maar eens induiken (duiken, met dit weer, altijd lekker toch?)

Uh, die zit dus wel standaard erbij volgens mij.

:mrgreen:

Bijdrager
    nookie

Ah, CS2 natuurlijk, ok.

Bijdrager
    Ludo

hmmm het is een plugin.. maar bij ons zat ie d’r standaard in (CS2) errug handig 8)

Bijdrager
    DTP2

Check nog even jezelfde vraag op grafisch forum. Daar staat antwoord.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.