5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

Folder in Finder is grijs

In Macintosh HD heb ik de folder Documenten die grijs is terwijl de onderliggende folders en bestanden hiervan niet grijs en gewoon te benaderen zijn.

In Macbook Pro heb ik eveneens de folder Documenten die niet grijs is  terwijl alle onderliggende folders en bestanden zijn te benaderen.

Echter de folder Documenten in Macintosh HD en de onderliggende bestanden zijn het meest recent.

De namen van de folder en de onderliggende bestanden in Macbook Pro zijn min of meer gelijk aan die in Macintosh HD, maar dateren van een oudere datum. Wat is hier aan de hand?

Bijdrager
    GoeieDag

Zal wel met iCloud te maken hebben (Systeemvoorkeuren>iCloud>iCloud Drive>Opties…>Map ‘Bureaublad’ en ‘Documenten’).

Bijdrager
    Vindplaats

Dat zou inderdaad zo kunnen zijn want ik zie nu in de ICloud-drive:

• Documents in grijs > subfolder Documents – Macbook pro ook in grijs. Dit kan ik openen
    • Bureaublad niet in grijs > subfolder Bureaubld – Macbook pro niet in grijs. Deze kan ik openen.

Hoe nu verder?

Bijdrager
    polansky

Heb je misschien toevallig geupgrade naar Mojave zonder een schone installatie te hebben gedaan?

Het probleem komt mij bekend voor en pas na een ‘clean install’ was dit probleem opgelost.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door  polansky.

Bijdrager
    Vindplaats

Ja, dat heb ik inderdaad gedaan. Mijn probleem is echter opgelost door in Icloud > Icloud drive > opties de map “Bureaublad” en “Documenten” uit te vinken. Er staat nu in Macintosh hd een lege map “Bureaublad” en “Documenten”. De folders en bestanden uit de desbetreffende mappen in Icloud heb ik vervolgens gekopieerd naar de nieuwe mappen in Macintosh hd.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.