13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    hugo123

Folder beveiligen dmv schijfkopie

Hallo, ik heb op het internet een manier gevonden om een folder te beveiligen met een wachtwoord dmv een schijfkopie. Maar nu wil ik bijvoorbeeld een folder op die manier beveiligen die ongeveer 10 gb is. Dan zegt het programma dat de schijf vol zit, hoe kan ik de schijf groter maken?

Bijdrager
    djpwich

Hoe heb je de schijfkopie aangemaakt?
    Afhankelijk daarvan heb je een limiet ingesteld of juist niet.

Bijdrager
    hugo123

Ik heb nergens een limiet kunnen instellen, ik ben gewoon naar schijfhulpprogramma gegaan, en daar heb ik een nieuwe schijkopie van map aangemaakt, lezen en schrijven, en codeert met AES 128 bit, zodat je een wachtwoord moet intypen, en toen maakte hij er een aan voor een map met maar een paar mb. En toen wou ik hetzelfde doen met een map met een paar gb en dat lukt niet.

Bijdrager
    joerideleebeeck

Hoeveel plaats heb je nog op je harde schijf?

Bijdrager
    hugo123

dikke 80 gb.

Bijdrager
    joerideleebeeck

Bij een van de opties kan je toch wel een limiet instellen: Volumegrootte.
    Afhankelijk van hoe groot je map is, moet je deze grootte ook aanpassen.

Bijdrager
    hugo123

Als je een normale schijfkopie maakt kun je dat inderdaad instellen, maar die optie zie ik niet als je een schijfkopie van een map maakt.

Bijdrager
    joerideleebeeck

Ik heb het net zelf even uitgeprobeerd, en ik heb die keuze namelijk wel…
    schijfhulpprogramma -> nieuwe schijfkopie -> naast ‘bewaar als’ even op het pijltje klikken -> je map selecteren

Hoe doe jij het dan?

Bijdrager
    hugo123

Ik doe schijkopie van map, naar archief–> nieuwe–>schijfkopie van map. Maar ik download nu truecrypt, misschien dat dat helpt. Kun je met de normale schijfkopie ook een map creeeren of niet?

Bijdrager
    hugo123

Ik heb het al! Ik wist niet wat je moest doen met een lege schijfkopie maar daar kun je dus al je bestanden in schuiven, ik snap het nu! Bedankt allemaal!

Bijdrager
    mackerjack

en niet je wachtwoord vergeten, hè, anders kun je er zelf ook permanent niet meer bij.

Bijdrager
    bedhead

Hoe kan je instellen dat je zelf ook steeds je wachtwoord moet ingeven. Dus zodat niemand in jouw plaats, onder jouw login het kan openen als het ware? Ben ik correct als het gewoon uitzetten is van de optie ‘wachtwoord bewaren in sleutelhanger’?

Bijdrager
    Kobes

Volgens mij heb je het goed bedhead.

Overigens is TrueCrypt ook een goede mogelijkheid, ook native compatible met Windows/Linux. Voor dmg’s moet je aparte software in andere OS-en installeren.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.