2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    spw70

Folder activity monitor

We droppen in onze productieflow een antal dingen in hotfolders, het resultaat na een aantal bewerkingen is dat er bestanden in een eindfolder komen. Voor de operators is dat echter een blinde operatie. Met andere woorden zien ze niet of dat geslaagd is. We zoeken nu een manier voor de laatste man van de dag om te checken of al zijn operaties geslaagd zijn en of er dus bestanden in de eindfolder zijn gekomen tot zijn werkdag geïndigd is.

Als daar niets van te maken is, is mijn concrete vraag of er eenvoudig te gebruiken tools zijn om de activiteit van een folder te monitoren waarmee een operator in één oogopslag kan zien wanneer de laatste bestanden in een folder gedropt zijn. Ik weet dat die netwerk map openen en en de bestanden rangschikken op datum de meest voor de hand liggende is. Maar ik heb dan weer niet graag dat operators in deze netwerk map zitten en er per ongeluk dingen kunnen uitgooien.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Misschien een beetje late reactie, maar je zou een mapactie kunnen maken die, elke keer als er een document in de map gezet wordt, ergens in een bestand de datum en tijd wegschrijft dat dat gebeurd is. Alleen: of dit zoveel handiger is dan rechtstreeks in de map kijken weet ik niet (je voorkomt ermee dat iemand per ongeluk wat verandert in de map, dat wel).

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.