2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    rensverschuren

Focusrite Scarlett 2i2 i.c.m. Blackmagic Design Mini Monitor

Hallo,

Ik ben bezig met het opzetten van een video editing suite. Daarbij ga ik gebruik maken van Adobe Premiere CC en een nieuwe 27″ iMac. Nu heb ik een vraag over het opzetten van de video en audio I/O:

Is het mogelijk om de Focusrite Scarlett 2i2 te gebruiken voor het opnemen van voice-overs, en als main out (studio monitors) in combinatie met de Blackmagic Design Mini Monitor?

Het is dus de bedoeling dat de voice-overs in de timeline worden opgenomen. Hierin dient ook de Mini Monitor als program (main) out voor de video.
    Ik vermoed namelijk dat de Mini Monitor ook dienst gaat doen als audio device in Premiere. Hierover zou ik graag zekerheid willen hebben.

Wanneer dit niet mogelijk is zou ik graag advies willen hebben over een audio-interface i.c.m. een device voor video out.

Alvast bedankt!

Rens

Bijdrager
    McD44N

Lijkt erop dat je gelijk hebt, Ik heb een Black Magic Intensity Pro en een externe geluidskaart, en als ik in Premiere de Intensity Pro voor beeld gebruik, komt er geen geluid uit de geluidskaart -alleen uit de Intensity Pro- al verander ik de audio Hardware in Premiere.
    Die Intensity heeft analoge audio uitgangen, die ik “hard-wired” naar de andere geluidskaart kan leiden – maar ik weet niet of dat sync met beeld is.

Die Mini-monitor heeft alleen HDMI en SDI. Voor een externe monitor, analoge audio-uitgangen en Thunderbolt zou je dus een Intensity Extreme moeten hebben.
    BM producten hebben geen Mic input, daarvoor zou je een extern mixertje kunnen gebruiken, waar je ook je Intensity en speakers aan hangt.
    Die Focusrite interface heeft in dit verhaal dus geen functie.
    n.b. 1: De BM audio-out als ‘aggregate device’ instellen zou kunnen helpen, maar met USB geluidskaarten die een eigen driver hebben (zoals de mijne :cry:) werkt dat niet. Goeie kans dat hetzelfde geld voor Focusrite.
    n.b. 2: Ik heb hier een oude versie van Premiere, CS5.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.