30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)
  • Q:
    Bijdrager
    aukem

FM Radio voor iPod

Hallo OMT,

Ik heb een iPod Touch 4′ en wil daar ook radio op kunnen luisteren. Zonder internet is dat alleen niet mogelijk…
    Ik heb een beetje lopen googelen en heb dit gevonden:

http://www.priceangels.com/-s71392.html

Iemand die weet of dit betrouwbaar is, of zijn er mensen die mij een andere FM speler aan kunnen raden?
    Ik neem aan dat wanneer ik dat ding inplug dat ik dan 102.5 FM kan selecteren als voorbeeld en dan gewoon Radio 538 krijg?

Alvast bedankt voor jullie tijd:)

Bijdrager
    KarelWillem

Nee. Dat is een FM Transmitter.

Een FM zender dus eigenlijk, geen FM Radio ontvanger.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Frequenties hebben voor webradio niet zo veel zin. Want dat is wat je gaat gebruiken, webradio streams.

Probeer de website van http://www.nederland.fm eens. Hoef je niks voor te downloaden en je kan de website als favoriet tussen je apps zetten.

Bijdrager
    makoe

Hoi Aukem,

Wat je gezocht hebt is een fm transmitter.
    Dit houdt in dat je de iPod als zender kunt gebruiken waardoor je je eigen muziek op je autoradio kan afspelen bijvoorbeeld. Een zender dus in plaats van de ontvanger die je zoekt.

Ik ken zelf geen FM ontvangers voor de iPod.
    Wellicht anderen hier wel.

Bijdrager
    KarelWillem

Probeer de website van http://www.nederland.fm eens. Hoef je niks voor te downloaden en je kan de website als favoriet tussen je apps zetten.

versus

Zonder internet is dat alleen niet mogelijk…

Bijdrager
    Dr. Maddox

Zonder internet is dat alleen niet mogelijk

Overheen gelezen…:eek:

Excuus!

Bijdrager
    joostvg

Ze zijn er wel, maar ik zou niet weten waar je ze kunt bestellen.

Griffin iFM Radio Receiver for iPhone/iPod Review

Bijdrager
    BartbookAir

Ik gebruik de Apple Radio Remote in combinatie met mijn iPod Nano (2de gen) om FM-radio te ontvangen, maar ik heb geen idee of dat ook werkt met de iPod Touch. En die Radio Remote is precies ook niet meer te koop.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, die werkt absoluut niet voor een iPhone of iPod touch.

De Griffin:
    http://www.amazon.com/Griffin-Radio-Receiver-iPhone-iPod/dp/B003ERT46W

Bijdrager
    joostvg
    Bijdrager
    madcat
    BartbookAir op 01 mei 2012

Ik gebruik de Apple Radio Remote in combinatie met mijn iPod Nano (2de gen) om FM-radio te ontvangen, maar ik heb geen idee of dat ook werkt met de iPod Touch. En die Radio Remote is precies ook niet meer te koop.

Nope de Radio remote werkt niet op IOS, apple heeft ook geen alternatief meer hiervoor.
    Ik verwacht dat er teveel mensen gebruik maken van internet, streaming services of LastFm achtige zaken om het rendabel te maken.

Bijdrager
    KarelWillem

Haha, een ‘licht’ prijsverschil.:lol:

Grappig, ik heb voor hen een aantal maal een review geschreven.

Inactief
    Anoniem

Radio538 heeft een eigen app, is dat wat voor je?

Bijdrager
    KarelWillem

En nogmaals de quote van de dag…:lol:

Zonder internet is dat alleen niet mogelijk…

Bijdrager
    pim939

Ik zou het zelf niet doen, ik heb zelf de Apple radio remote gehad in combinatie met een iPod nano. Dit werkte echt verschrikkelijk slecht. 9 van de 10 keer had ik ruis.

Moderator
    unSOUND

Ik heb laatst voor mijn vriendin die met hetzelfde probleem zat dit prulletje gekocht:

http://www.dealextreme.com/p/0-7-lcd-inline-controller-and-fm-radio-tuner-for-ipod-iphone-2g-3g-33000?item=4

10 euro, qua geluid niet het niveau van de iPod zelf, maar goed genoeg voor haar.

Bijdrager
    aukem

Iedereen heel erg bedankt! Ik ga straks even naar de links kijken, helaas kan dat niet vanaf mijn iPod Touch. Best wel jammer he Koen en anderen dat je ook nog internet nodig hebt buiten de app;)

Bijdrager
    aukem

Oke ik heb alles bekeken, dat apparaatje van Griffin ziet er goed uit, er staat alleen dat het ook competible moet zijn met IOS 4 en ondertussen is er al 5… Dat \’prulletje\’ ziet er ook prima uit, welke zouden jullie mij aanraden met mijn iPod Touch 4\’ ?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat prulletje van DX is veel goedkoper.
    En levertijd zal elkaar niet echt ontlopen, want MyTrendyPone heeft het niet op voorraad.

Bijdrager
    aukem

Levertijd maakt me niks uit… Maar wat raden jullie aan?

Geblokkeerd
    HereIsTom

Ik vind het maar niks weer met zo’n apart ding aan je iPod touch, lastig meenemen in je zak en werkt meestal op batterijen.
    Kun je niet beter Podcasts installeren, dan heb je ook genoeg muziek en radio, zoek in iTunes bij de Podcasts op Radio 538; http://itunes.apple.com/nl/podcast/radio-538-evers-staat-op/id73884660

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, dat werkt niet meestal op batterijen.
    Dat gebruikt gewoon de batterij van je iPod of iPhone.

En een PodCast is dan weer wat anders dan live radio.

aukem op 04 mei 2012

Levertijd maakt me niks uit… Maar wat raden jullie aan?

Gewoon dat DealExtreme ding bestellen.

Bijdrager
    aukem

Bedankt iedereen, ga dat ding van DealXtreme bestellen!

Bijdrager
    QSD

Hoe lang zal het nu nog duren vooraleer Apple eens een FM radio in zijn iPhone steekt ?
    Ik wacht daar nu al jaren op…
    Mijn goedkoop gsmmeke heeft dat, je hebt zelf geen oortjes nodig, muziek komt gewoon uit de luidsprekers.
    Alleen, een iPhone van 700 euro heeft dat niet. Waarom niet eigenlijk ? Zoiets simpels. Is eigenlijk bizar. Luistert Apple wel naar hun klanten ? Kan me inbeelden dat er nog mensen zijn die een radio in hun iPhone missen. Radio via internet wil ik niet, ik wil een gewone FM-radio. Is dat nu zo moeilijk ?

Zou het er eindelijk eens van komen in de iPhone 6 ???

Bijdrager
    Yggdrasil

There’s an app for that @QSD.:grin:

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Was het maar zo. De App maakt gebruik van internet, maar hij heeft het over échte FM Radio. Ik mis het ook, daarom vorige week een 6e gen nano aangeschaft…

Bijdrager
    QSD

@ Yggdrasil : zit er dan een FM-ontvanger in de iPhone ?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zal nog heel lang duren voor Apple een FM-radio in haar apparaatjes steekt.

Als in… ‘dat zal nooit (meer) gebeuren’.

FM is feitelijk een zwaar achterhaalde techniek, met een redelijk slechte kwaliteit naar huidige maatstaven.
    En bovendien veel te sterk afhankelijk van een goede ontvangst. Wat je met zo’n draadje in je koptelefoon nooit kan garanderen.
    Dat ga je in de iDevices niet meer zien dus.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Erg jammer. Niet iedereen heeft onbeperkte internet, en al zeker niet als je in Nederland woont.

Bijdrager
    Yggdrasil

Bestaat er niet zo’n opzetstukje dat compatibel is met de touch? Je had dat voor de shuffle vroeger meen ik mij te herinneren. Wie weet heeft de Chinees of de Koreaan er wel eentje…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 31)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.