19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    NewToMac

Flyers/Folders maken

Beste @llen!

Kent er iemand een goed en gratis programma waar mee ik mooie flyers kan maken!?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Afroman

Gratis.. en mooi? Pfoeh daar vertel je me wat.

Misschien de trial van iWork? Duurt wel maar slechts 30 dagen, maar je kan er mooie dingen mee.

Soms moet het gewoon geld kosten, want ik kan niet zo snel op gratis apps komen…

Bijdrager
    NewToMac

iWorks kennen we al;)

Bijdrager
    sanius

Voor flyers heb je een illustratie programma zoals Ilustrator nodig… Trials downloaden lijkt me voor jou het beste. Al is er ook een gratis soort Photoshop, al kan ik niet op de naam komen.. Misschien kun je het beter hier vragen http://www.macmojo.nl/

Veel succes!!

Bijdrager
    Josebo.

iWorks kennen we al;)

Ik weet niet hoor, maar hij probeert je alleen te helpen. Kan je hem ook gewoon voor bedanken!

Bijdrager
    NewToMac

Dat snap ik. Maar ik denk dat elke gemiddelde apple gebruiker wel iWorks kent…

Bijdrager
    NewToMac
    ”sanius”

Voor flyers heb je een illustratie programma zoals Ilustrator nodig… Trials downloaden lijkt me voor jou het beste. Al is er ook een gratis soort Photoshop, al kan ik niet op de naam komen.. Misschien kun je het beter hier vragen http://www.macmojo.nl/

Veel succes!!

Tnx voor je tip! Ik ga het even bekijken!

Bijdrager
    tjetta
    ”NewToMac”

Dan zou je ook weten dat het iWork of Apple Works is, en vermeld dan even in je startpost waar je zelf al aan gedacht hebt. Dan krijg het topic ook een minder ‘help-me-want-ik-kan-zelf-niks-bedenken’-gehalte:)

En mooie flyers worden gemaakt door een creatieve gebruiker, niet zozeer door een programma. Misschien is het een idee om ergens een template te downloaden en daarmee aan de slag gaan…

Bijdrager
    NewToMac
    ”tjetta”
    ”NewToMac”

Dan zou je ook weten dat het iWork of Apple Works is, en vermeld dan even in je startpost waar je zelf al aan gedacht hebt. Dan krijg het topic ook een minder ‘help-me-want-ik-kan-zelf-niks-bedenken’-gehalte:)

En mooie flyers worden gemaakt door een creatieve gebruiker, niet zozeer door een programma. Misschien is het een idee om ergens een template te downloaden en daarmee aan de slag gaan…

:) Oke! Je hebt in het eerste gedeelte van je reactie een punt! Met het tweede gedeelte ben ik het niet met je eens! Voor een mooie flyer heb je namelijk twee factoren nodig. 1- een creatief persoon. 2- en een goed programma! Probeer jij een met Paint van MS een mooie flyer te maken!:P

Bijdrager
    Macbooker
    ”NewToMac”
    ”tjetta”
    ”NewToMac”

:) Oke! Je hebt in het eerste gedeelte van je reactie een punt! Met het tweede gedeelte ben ik het niet met je eens! Voor een mooie flyer heb je namelijk twee factoren nodig. 1- een creatief persoon. 2- en een goed programma! [size=18:288dc2cb0e]Probeer jij een met Paint van MS[/size:288dc2cb0e] een mooie flyer te maken!:P

Gaat je niet lukken onder OSX;)

Bijdrager
    NewToMac

Dat weet ik;)

Bijdrager
    Powerfull

Bijdrager
    Mona

Toch kun je met Paint – buiten het feit dat het niet op een Mac werkt – best mooie dingen maken. Afhankelijk van je creativiteit natuurlich … :D

Bijdrager
    Bolle1961

probeer Scribus eens
    http://www.scribus.net

Bijdrager
    G4-man

ik werk met swift publisher. is niet gratis maar ook zeker niet duur. (45 dollar).
    het werkt zoals windows publisher en is dus zeer eenvoudig. ideaal om flyers en memo’s te maken.

mvg.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”NewToMac”

:) Oke! Je hebt in het eerste gedeelte van je reactie een punt! Met het tweede gedeelte ben ik het niet met je eens! Voor een mooie flyer heb je namelijk twee factoren nodig. 1- een creatief persoon. 2- en een goed programma! Probeer jij een met Paint van MS een mooie flyer te maken!:P

1. Een creatief persoon is niet het onderwerp van dit draadje dus daar ga ik ook niet over discussiëren:)
    2. Een goed programma? En dat wil jij gratis? Daar ga ik wel even op inhaken…
    als jij voor een dubbeltje eerste rang wilt zitten kom je van een koude kermis thuis. Indesign,
    Illustrator, Quark en het vroegere Freehand zijn voor het maken van brochures e.d. Een gratis
    programma kan daar niet tegenop, en de gratis versies die er zijn zijn tot nu toe niet goed
    genoeg voor het maken en uitleveren van een goede brochure of leaflet.

Dus: download een trial van Illustrator en/of Indesign, leer het programma, en maak dán een
    goede leaeflet. Ohja, leer dan ook gelijk alle regels met betrekking tot het goed opmaken en
    uitleveren van een leaflet. Een creatief persoon kan nog zo creatief zijn, maar zonder de nodige
    kennis over het goed opmaken (ongeacht het programma) kom je nog nergens.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    sanius

Ik vind het ook een vreemde vraagstelling… Je kunt met Illustrator bijvoorbeeld heel mooie dingen maken, maar ook de meest lelijke, het ligt aan je grafisch talent en communicatieve vaardigheden.

Een flyer moet niet alleen mooi zijn, maar ook een boodschap uitdragen. Als je geen kaas hebt gegeten van adverteren of DTP zul je niet ver komen.

Aan je vraagstelling te zien ben je op zoek naar een programma dat bijna automatisch (via een template o.i.d.) een Flyer maakt. Welke niet bestaat en al helemaal niet gratis!

Iets moois maken met een(teken) programma vergt kennis, ervaring en vaardigheden en die komen niet aanwaaien. Waarvoor denk je anders dat er opleidingen bestaan die mensen opleid tot Grafisch Vormgever?

Mijn advies is dan ook om een professional in te schakelen die weet wat er bij komt kijken. Daarnaast, kun je ook kijken voor studenten die hiervoor aan het leren zijn, die zullen vaak voor een :apple: en een ei zulke taken op zich nemen omdat ze hiermee studiepunten kunnen verdienen.

En nee. Ik heb geen tijd.

Bijdrager
    Barrix

Kijk hier eens voor GRATIS apps…o.a. Scribus

Bijdrager
    MouseMighty

Sorry hoor maar met Pages uit de iWork bundel kan je hele mooie flyers maken. Je moet wel creatief zijn en een goed idee hebben. Dan zijn de programma’s alleen maar een gereedschap. Je kan duizenden euro’s uitgeven aan de Creative Suite van Adobe voor Illustrator, InDesign (kom op jongens hoe moeilijk is het nou om dat goed te spellen :evil: ), Photoshop etc maar als je niets kan verzinnen of verwoorden hoe iets er uit moet gaan zien heb je er geen ZAK aan. Volgens mij zitten er zelfs behoorlijke template’s in Pages. Bekijk die borduur erop verder en laat je inspireren!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.