12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Undaunted

Flutmicrofoon werkt niet op een Firewire 410?

Ik heb een simpel microfoontje gekocht van Trust. Gewoon wat chatondersteuning. Nou zit er een minijack aan, en zo’n poort zit niet in de interne kaart. Geen probleem, met een converterplug past ie ook wel in de firewire410. Geen signaal helaas.

Ik heb de microfoon in een minidiscrecorder geprobeerd en daarin doet ie het wel.. niks mis met de microfoon dus. Maar waarom werkt deze nou niet in de firewire 410? Ik sluit er regelmatig semi-professionele microfoons aan, en die werken wel (daar was de kaart uberhaubt voor gekocht).

Enig idee?

Bijdrager
    foobar

never trust anything called trust….
    (het is waar… klotemuizen…)

Bijdrager
    Matt-le-Boss

en die paarse onderdelen kunnen nooit iets positiefs voorspellen

:P

Bijdrager
    Marius1976

Het is waarschijnlijk heel eenvoudig.

De professionele microfoons die je testte zullen wel voorversterkt zijn. Misschien met een batterij, of op een andere manier?

Ik heb ook een paar van die goedkopere microfoontjes. Die doen het zelfs niet eens op de line-in van m’n iMac. Misschien dat het wel zou kunnen, maar ik heb het niet langer dan 2 minuten geprobeerd.

Met een voorversterkte microfoon had ik wel succes. Dus ik verwacht dat het bij jou daar ook aan ligt.

Je zou eens kunnen kijken of er een mogelijkheid is om het inkomende signaal van de microfoon flink te versterken. In windows (oeps) heet dat Mic. Boost ofzoiets. Als je dat ‘uit’ hebt staan werkt zo’n mic waarschijnlijk ook niet op een PC. Geen idee of er iets als ‘Mic Boost’ is onder OS X. Nooit nodig gehad, want ik gebruik OF de interne mic van m’n iMac, of ik gebruik m’n mooie Blue Mic Snowball.

Groet,
    Marius

Bijdrager
    Turbanus

Om wat voor Mac gaat het hier dan?:?

Bijdrager
    foobar

of zet ‘m op marktplaats en gebruik die professionele mics, als je die dan toch al hebt

Bijdrager
    Undaunted

@martijngrootens Ik gebruik liever geen professionele opnamemicrofoons op te chatten. Daar zijn ze me iets te kostbaar voor.

@Marius1976
    Ik gebruik inderdaad phantom power op die andere microfoons. Dat heb ik dat ook geprobeerd bij dit stukje speelgoed, maar dat werkt niet. Ik krijg nog niet het kleinste beetje signaal…

Bijdrager
    Marius1976

Waarschijnlijk hebben die andere mics dat nodig. Die goedkope microfoon heeft geen electronica voor voorversterking. Het is uitsluitend een condensator microfoontje waar een langer snoertje aan gesoldeerd is.

Dat zal niet zo 1 2 3 gaan werken ben ik bang voor je.

Marius

Bijdrager
    Undaunted

Daar was ik al bang voor :( Is er een goedkoop alternatief?

Bijdrager
    Turbanus

De interne mice van de Powerbook en/of de iMac natuurlijk….:wink:

Bijdrager
    steene

kheb ook hetzelfde probleem 20 euro gespendeerd aan een goeie philips mic…
    werkt prima in alle omstandigheden op mijn powermac g5 echter geen mic ingang… enkel
    line in…
    IK BEN DUS OOK OP zoek naar een goedkoop alternatief… dus geen imic van 40 dollar graag.
    ook voor te chatten daarmee:D

Bijdrager
    foobar

oh, nee, een (simpele?) microfoon kan natuurlijk niet in een line-ingang, netzoals een platenspeler dat niet zomaar kan

maar, als je een beetje handig bent met de soldeerbout is er een simpele oplossing: http://www.circuitsonline.net/circuits/view/10

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.