16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    deSpaanseRente

Fluisterstille Externe Harde Schijf

Ik zoek een Externe Harde schijf (sowieso Firewire) die niet meteen supersnel moet zijn; maar vooral ongeloofelijk stil. Ik zou hem willen gebruiken in m’n opnameruimte, waar ook m’n studiomonitors staan, om alle muziekbestanden en dergelijke op te bewaren; Zodus is elk gezoem of geruis uit den boze. (Om even een referentie te geven over “lawaai”; momenteel gebruik ik samen met m’n vader een externe Maxtor 200GB OneTouch op USB2; en dat vind ik een vreselijke lawaaimaker)
    Hebben jullie briljante voorstellen welke ideaal zou zijn? ^^.

Bijdrager
    Mendoza

ik gebruik een Lacie (USB2, weet niet of je die ook met firewire kan krijgen) en die maakt geen geluid. je moet je oor er al tegen leggen om hem te horen.
    niet snel.

Bijdrager

Ik gebruik een LaCie Porsche 160GB FireWire. Errrggg stil!

Bijdrager
    macker

Ik heb daar de 250GB versie van en ik zit er nu een meter bij vandaan maar ik hoor hem wel zoemen/ruisen. Niet hard maar je hoort hem wel.

Bijdrager
    klaus

Als het echt zo stil moet zijn, dan plaats je best zoveel mogelijk computermateriaal buiten je studio. Geen last van geruis van fans, harde schijven of andere zaken.

Als dat niet kan, bouw een solide kast, met geluidsdemping en plaats daar je materiaal in.

Bijdrager
    Josh

Twee LaCie’s die zo af en toe wat ritselen. Echter als de Cronscipts er door vliegen maken ze iets geluid maar dat is zo weinig. LaCie’s worden wel warm en de trafo’s ook, dus vrij opstellen, denk ik. Firewire nemen, de 400-kabel zit erbij.

Bijdrager
    Avensys
    ”macker”

Ik heb daar de 250GB versie van en ik zit er nu een meter bij vandaan maar ik hoor hem wel zoemen/ruisen. Niet hard maar je hoort hem wel.

Ik bezit dezelfe schijf (hoogstwaarschijnlijk) .. Maar bij mij is er toch veel geluid te horen. Met name als ik hem aanzet, na een kwartier wordt het iets minder.
    Mijn externe maxtor schijf is toch een stuk stiller dan de Lacie. Misschien is het toeval…

Bijdrager
    Zaphod_B

Volmaakt stille harde schijven bestaan niet.

Ik heb de LaCie 250 GB extern, zo’n D schijf. Dus geen porsche. Gewoon een 3.5″ schijf. Ding is snel (FW800) en goed. Maar niet heel stil. Hij rammelt echt wel een beetje. Niet storend hoor, maar je hoort het wel.

Als je ECHT stil wilt zul je inderdaad meer rigide oplossingen moeten verzinnen.

Succes!

Bijdrager
    macpro

Lange FireWire kabel gebruiken en de schijf buiten de studio plaatsen.
    Je kunt tot 5 meter gaan bij FireWire. Daarna moet je er een hubje tussen plaatsen om de volgende 5 meter te kunnen overbruggen. En dat kun je een paar keer herhalen als het moet.
    (Geen idee hoe groot je studio is. :wink: )

Bijdrager
    JohnTwigt

Voor het geval dat je een hele grote studio hebt :
    http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=2808

een firewire extender voor hele lange afstanden

Bijdrager
    deSpaanseRente

De ruimte is niet echt erg groot, dus dan ben ik er wellicht beter mee een creatieve oplossing te zoeken dan ├ęcht naar een fluisterstille schijf. Bedankt alleszins voor de tips :-).

Bijdrager
    videomac

In de carrefour staat nu ook een Maxtor 300GB in reclame voor 199 euro, en da’s de shared store drive, dus je kan hem in een andere kamer op het netwerk aansluiten…
    Zo heb je nooit last van geluidshinder…

PS: deze heeft een buffer (cache) van 16MB!!!

Bijdrager
    ralphclaes1

zo’n draagbare schijven van porsche zijn heel stil.

Bijdrager
    PietjePuk

Ik gooi mn vraag maar in dit topic:

Als ik mijn harde schijf ‘eject’ op het bureaublad dan valt de schijf zelf stil maar eingelijk ligt ze nog aan. Is er een manier om ze terug te mounten zonder eerst de knop terug op off en dan terug op on te zetten?

Moderator
    unSOUND

Schijfhulpprogramma, de schijf aanklikken en op “activeer” klikken.

Bijdrager
    PietjePuk

Bedankt!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.