30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 45)
  • Q:
    Bijdrager
    dirkmeister

Flink probleem Macbook [alu]

Hallo,

Ik heb de laatste tijd een behoorlijk irritant probleem met mijn Macbook alluminium. Namelijk als ik hem dicht klap, dan gaat hij een soort van trippen. Hiermee bedoel ik dat hij om de +/- 30 sec het geluid geeft alsof er een cd naar buiten komt (hetzelfde als je hem opstart) en het scherm flikkert heel even aan ( het appel-teken aan de buitenkant). Met gevolg dat ik hem nu altijd open moet houden, want anders word ik gek van het geluid

Weet iemand wat het probleem is?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zou hem laten repareren door je dealer als je nog garantie hebt.

Bijdrager
    1973
    ”Hansi2124″

Ik zou hem laten repareren door je dealer als je nog garantie hebt.

De Alu is er nog geen jaar….dus dat moet lukken:-)

Bijdrager
    McPherson

Al een nieuwe installatie geprobeerd? PRAM resetten?

PRAM en NVRAM resetten

1. Schakel de computer uit.
    2. Zoek de volgende toetsen op het toetsenbord: Command, Option, P en R. U dient deze toetsen tegelijk ingedrukt te houden in stap 4.
    3. Schakel de computer in.
    4. Houd de toetsen Command, Option, P en R tegelijk ingedrukt. U moet deze toetsencombinatie indrukken voordat het grijze scherm verschijnt.
    5. Houd de toetsen ingedrukt totdat de computer opnieuw opstart en u het opstartgeluid de tweede keer hoort.
    6. Laat de toetsen los.

Bijdrager
    dirkmeister

om eerlijk te zeggen heb ik nog niks geprobeerd, als ik die dingen reset, ben ik dan mijn gegevens kwijt?

alvast bedankt

Bijdrager
    Hansi2124

Ik geloof zelf niet dat herinstallatie van je software iets te maken heeft met dit (waarschijnlijk) mechanische probleem….
    Maar zonder back up kan je nooit een schone installatie doen zonder dingen kwijt te raken. Archief en install is dan wel een optie, maar dan neem je ook weer eventuele corrupte bestanden gewoon mee.

Ah, ik had het iets verkeerd gelezen. Je bedoelde PRAM-reset…..

Bijdrager
    PowerMacje

Nee, want je reset niet je Harde Schijf:wink:

Bijdrager
    tjetta

Als je zelf even had gezocht zou je via de eerste hit kunnen lezen wat er allemaal gereset wordt. Je gegevens dus niet nee.

Bijdrager
    dirkmeister

helaas net geprobeerd, nog steeds het probleem.
    Maar het is nog kutter dan ik dacht, want toen ik hem uit zetten, hoorde ik weer dat geluid dat van die cd drive en toen ging de macbook weer vanzelf aan. Dus ik kan hem nu ook niet meer uitzetten:x

Bijdrager
    Hansi2124

Werkt de toetscombinatie:
    control-uitwerptoets niet?

Bijdrager
    dirkmeister

wat zou er dan moeten gebeuren hansie?

Bijdrager
    Hansi2124

Dan gaat-ie uit……
    Maar je hebt dat dus nog niet geprobeerd begrijp ik.

Bijdrager
    dirkmeister

ja hij kan wel uit maar op het moment dat ie uit is dan hoor ik weer dat opstart geluid en starthij weer op

Bijdrager
    Hansi2124

Dan blijf ik bij mijn eerste antwoord…..

Bijdrager
    dirkmeister

nou ik heb hem weggebracht, max 10 dagen wachten

Bijdrager
    Hansi2124

Okay, we horen wel hoe het is afgelopen.

Bijdrager
    dirkmeister

hij zou zijn gemaakt ( cd drive vervangen)
    kwam eraan en nog steedshett zelfde probleem:x
    nu weer 2 weken wachten:|

Bijdrager
    Hansi2124

Da’s balen. Gelukkig gaat alles onder garantie, dat wel.

Bijdrager
    Pivni Pes

Wel mooi die garantie, maar je ben wel je computer een paar weken kwijt.
    Niet iedereen heeft een tweede zomaar staan.

Bijdrager
    dirkmeister

gelukkig nog een oude windows staan, beter dan niks:D

Bijdrager
    dirkmeister

Niet normaal dit, Vandaag voor de derde keer langs geweest en opgehaald. Hij zou gemaakt zijn uit coulance (door valschade) er zit inderdaad een heel klein krasje op, maar onmogelijk door valschade te kunenn zijn gemaakt. Nu heb ik nog steeds hetzelfde probleem.Tevens sluit mijn macbook slechter en zit de voorkant er gewoon scheef op….:cry: :cry:
    Dus een maand verder, nog niet gemaakt met een probleem erbij en 3 x voor niks naar Amsterdam:x

Niet normaal dit

Bijdrager
    dirkmeister

nog steeds niet terug :x

Bijdrager
    Oppie

Balen zeg!
    Hoeveel geheugen had je erin? Want de MB Alu heeft een serieus probleem met 4 GB RAM, lijkt het…

Bijdrager
    dirkmeister

Nou gister voor de derde keer terug gekregen. Alles leek te werken, tot gisteravond. Weeeeeer hetzelfde probleem met de sluimerstand:cry:
    Hij is nu bijna 2,5 maanden weggeweest en ik heb nog steeds hetzelfde probleem:x

Bijdrager
    Oppie

Dan beantwoord eens mijn vraag: hoeveel RAM zit erin?

Maar je hebt langzamerhand recht op een nieuwe MB, na een aantal reparaties die niet het gewenste resultaat geven…

Bijdrager
    dirkmeister

:D nee is gewoon standaard, dus 2gb

Moderator
    unSOUND

3 maal hetzelfde defect is toch een vrij goed argument om het vertrouwen in deze machine op te geven en bij Apple een nieuwe te eisen ?

Bijdrager
    R-Flow
    ”unSOUND”

3 maal hetzelfde defect is toch een vrij goed argument om het vertrouwen in deze machine op te geven en bij Apple een nieuwe te eisen ?

Mee eens, heb dat destijds ook met m’n iMacs gedaan. Je kan Apple er gewoon mee confronteren dat je niet voor eeuwig in het reparatiecircuit wenst te blijven zitten.

Bijdrager
    dirkmeister

dat is inderdaad wat ik ga doen, ik laat het weten!

Bijdrager
    dirkmeister

weer contact gehad, krijg een ‘gewlijkwaardig, goedwerkend exemplaar’ terug, maar wat ik me afvraag is: Nu ‘mijn’ model weg is, nu dus alleen nog de 13″ macbook pro versie, wat ik nu dan terug krijg?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 45)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.