7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    wdrink

Flikkering in export file Final Cut Pro

Voor het eerst heb ik een film in Final Cut Pro gemaakt, waarin dSLR video (1080p, aantal fps weet ik even niet), iPhone video (720p), .png files, .psd files en Motion clips zijn gebruikt. Uiteraard is er in het preview venster geen enkel probleem met de video/audio. Echter bij exporteren (1080p, H.264 en ook 720p etc. geprobeerd) krijg ik de volgende flikkering te zien. De film speelt nog wel af, maar blijft hangen per beeld. Met de audio is er geen problemen. Zoals jullie ook nog zien is het eerste stukje film (2.5 minuut) wel normaal. Vervolgens blijft de film hangen, maar speelt op de achtergrond nog wel de film af en zie je die schokkerig er doorheen flikkeren, maar vervolgens hoor na enkele seconden alleen de audio nog doorgaan en kwa beeld flikkering tussen twee verschillende frames.

Mij lijkt het aan het aantal fps te liggen, ik heb probeert een blur van 0.5 over elk frame te leggen, maar ook dit helpt niet. Tijdens het exporteren zijn er geen problemen opgetreden.
    Ik heb niet zo heel veel verstand van video, maar graag zou ik de oplossing van dit vervelende probleem vinden.

http://vimeo.com/35035478

Bijdrager
    TheBigZ

Je hebt twee filmpjes door elkaar gemixt lijkt het. Geen idee hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

Bijdrager
    stel maar

Waarmee heb je geëxporteerd? compressor?
    Anders moet je dat eens proberen, lost bij mij meestal de problemen wel op. Het duurt alleen langer.

Bijdrager
    wdrink

Ik heb geëxporteerd op de volgende manieren:

Share -> Export Media en dan Export: Video and Audio, Video codec: H.264
    Share -> Export Media using Compressor settings en dan under Video Sharing Services for HD 1080p video gekozen.

Bij beide opties krijg ik hetzelfde probleem.

Zit er misschien een probleem in hoe ik de verschillende media naar FCP ‘geïmporteerd; heb? Ik heb voornamelijk de media er in gesleept, maar goed; in het preview venster werkt alles wel normaal…

Bijdrager
    Qmagic

Je moet eerst even aan de voorkant zoeken ipv bij de export:
    – speelt het originele (ruwe) materiaal wel goed af (ook buiten FCP)?
    – heb je het originele video eerst omgezet naar bijv. ProRes (optimized video) of monteer je in de originele codec?

Ik heb ooit ook een probleem gehad wat er een beetje op lijkt.
    Video van een camera was 1080i50 (een .mp4 bestand met H.264/AAC codec) en met afspelen geen probleem, alleen bij exporteren kwamen er continu een flits in beeld van een seconde ervoor.
    Mijn (enige) oplossing was het originele video bestand (via mpegstreamclip) naar ProRes omzetten met de settings in mpegstreamclip aangepast: “deinterlaced aan” en “framerate: 25” (dus van 1080i50 naar 1080p25 omgezet).
    Daarna kon ik het video (1080p25) zonder probleem bewerken in FCP.

Bijdrager
    wdrink

Dit probleem lijkt daar inderdaad op.

Ja, ik heb de originele clips van mijn dSLR gewoon in 1080p, H.264, linear PCM staan en die spelen uiteraard gewoon allemaal normaal af in Quicktime, VLC, Aperture, etc.

Mocht die oplossing van jou met omzetten naar ProRes kloppen dan zou dat betekenen dat ik een halfuur geëdite video opnieuw in elkaar kan gaan zetten…haha;)

Bijdrager
    wdrink

Ik heb het probleem vooralsnog op kunnen lossen door de clip van een halfuur in kleinere te verdelen, zodat deze wat makkelijker te exporteren waren en de flikkering is niet meer gezien.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.