8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    kesj

Flikkerend scherm MBP?

Heb sinds twee weken een MacBook Pro. Draait als een tierelier en ik vind hem helemaal super.

Nu is er alleen een dingetje dat me een beetje zorgen baart: soms verandert de helderheid van het scherm spontaan. Het scherm wordt bijvoorbeeld ineens een tintje donkerder en soms schiet het daarna weer terug naar lichter. Het gebeurt zowel als ik op batterij als op netstroom werk.

Kan dit een hardwarematig probleem zijn of is het iets in de software/energie-instellingen? Kan daar overigens niets raars vinden.

Hoop op een tip! Thanks.

Moderator
    unSOUND

Klinkt alsof de ambient light sensor aan staat.

Ga naar:

Systeemvoorkeuren > Beeldschermen >

en haal onderaan bij “helderheid” het vinkje weg bij:

“Pas automatisch aan bij veranderen van omgevingslicht”

Bijdrager
    LEXY

Als ik mijn MacBook scherm op maximale sterkte heb staan, heb ik na ontwaken/opstarten ook flikkeringen. Maar dit verdwijnt als ie een tijdje aan staat.
    Bij jou iets dergelijks?

Bijdrager
    geerth
    ”kesj”

Heb sinds twee weken een MacBook Pro. Draait als een tierelier en ik vind hem helemaal super.

Nu is er alleen een dingetje dat me een beetje zorgen baart: soms verandert de helderheid van het scherm spontaan. Het scherm wordt bijvoorbeeld ineens een tintje donkerder en soms schiet het daarna weer terug naar lichter. Het gebeurt zowel als ik op batterij als op netstroom werk.

Kan dit een hardwarematig probleem zijn of is het iets in de software/energie-instellingen? Kan daar overigens niets raars vinden.

Hoop op een tip! Thanks.

Is je software update ( :apple: -> Software-Update) volledig? Overlaatst zat er een firmware update bij, en ik moet vreemd genoeg vertellen dat tot 2 dagen na deze update voor de MBP mijn scherm ook flikkerde. Maar nu heb ik er geen last meer van. Wat is jouw firmware versie?

Bijdrager
    kesj
    ”unSOUND”

Klinkt alsof de ambient light sensor aan staat.

Ga naar:

Systeemvoorkeuren > Beeldschermen >

en haal onderaan bij “helderheid” het vinkje weg bij:

“Pas automatisch aan bij veranderen van omgevingslicht”

Die optie kende ik nog niet! Maar dat zal hem vast zijn. Heb het uitgezet.

Thanks!

Bijdrager
    jevfree

Ik ondervind ook sinds gisteren dat mijn macbook scherm flikkert nadat de macbook opgestart is. Het is meer een snelle wisseling in helderheid dan dat het een aan-uit verhaal is. Ook ontdek ik net dat ik een rijtje van zo’n 10 dode pixels onderin het scherm heb die er gisteren echt nog niet zat…
    Is dit wellicht een teken dat het scherm dood aan het gaan is?
    Weet iemand of dit een reden kan zijn om de garantie aan te spreken?

bij voorbaat dank,

Bijdrager
    RiFF

Als je dode pixels hebt lijkt me dat reden genoeg om over garantie te beginnen…

Bijdrager
    mvmaastricht

Ik heb hetzelfde probleem met mijn witte MacBook Rev. a, 2 Ghz. Bij mij doet het probleem zich eveneens voor kort na het inschakelen of uit de sluimerstand ontwaken… Alsof het alleen gebeurt als het scherm nog “koud” is of zoiets… Na een klein half uurtje stopt het geflikker.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.