23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    domien

Flight Simulator X

Hoi

Ik ben een beetje aan het rond kijken voor spellen voor de Mac, of via bootcamp.
    Zelf vind ik vliegen altijd heel mooi, zoals met flight simulator 2004 en de komende flight simulator x.
    Ik weet dat je voor de Mac X-Plane heb, maar er schijnt toch wel een groot verschil te zitten in kwaliteit met flight simulator.

Is het mogelijk om Flight simulator x, waarvan alleen nog maar een demo bestaat, te spelen op een Mac via bootcamp?
    Werkt dat goed? ik zat dan te denken aan een MacBook pro met 256 mb video kaart?

hier is de demo te dowloaden.
    http://download.microsoft.com/download/4/7/7/477dcc35-0b98-42c5-b06f-7ded38a40491/fsxprereleasedemo.exe

Alvast bedankt.
    P.S Ik weet niet of ik gelijk terug kan schrijven, omdat ik naar mijn ouders ga en daar misschien het internet er uit ligt.

Bijdrager
    ROCKSTAR

Werkt flight simulator goed op een windhoos machine? Zo ja, dan zal dat ook via bootcamp zo zijn!
    Videokaart ziet er goed uit, dus dat zal wel zeker?

Zulke vragen zijn trouwens al veel langsgekomen en telkens kan het zelfde antwoord gegeven worden:
    Bootcamp boot gewoon Windows en dat draait net hetzelfde (al dan niet beter) als op je vroegere delletje of weet ik veel.
    Vragen over spellen via bootcamp zijn dus vragen over spellen op windows zijn dus vragen die hier eigenlijk niet thuishoren!

:oops:

Bijdrager
    Steff

Komt er ook een Mac versie eigelijk? :?

Bijdrager
    domien

Nee volgens mij niet, ik heb het nog nergens gelezen eigenlijk.

Maar volgens mij is er ook nooit een Mac v ersie geweest van Flight Simulator.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Nou ik heb die demo dus even geïnstalleerd. Ze hebben hun best gedaan om het boeltje er wat levendiger eruit te laten zien door betere effecten en een dynamische omgeving erin te proppen, maar dat is ook alles. Wel leuk vind ik dat de ALT-bar het spel niet langer pauzeert maar dat je er gewoon gebruik van kan maken tijdens het vliegen. Vooral als je lijnvluchten vliegt en je dus voor het grootste deel op autopilot zit kan je lekker door de menu’s bladeren zonder tijdverlies.

Enige nadeel is het muziekje in het menu. Zo gaat het meer op een game lijken dan een professionele simulator, dat mogen ze bewaren voor Combat Flight Sim.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”Cloudsurfer”

Enige nadeel is het muziekje in het menu. Zo gaat het meer op een game lijken dan een professionele simulator, dat mogen ze bewaren voor Combat Flight Sim.

Je kan het desbetreffende bestandje opzoeken en vervangen door een stil geluid met dezelfde naam.:wink:

Btw: de system requirements zijn redelijk laag. Via bootcamp moet hij dit dus perfect aankunnen.

* Microsoft® Windows® XP SP2 / Vista
    * PC with 1 GHz equivalent or higher processor
    * 256 MB of system RAM for Windows XP SP2 / 512 MB Vista
    * 14 GB available hard disk space
    * 32x speed or faster DVD-ROM drive
    * 32 MB DirectX 9 compatible video card required
    * Sound card, speakers or headphones required for audio
    * Microsoft Mouse or compatible pointing device
    * 56.6 Kbps or better modem for online play

Bijdrager
    domien

Ik heb de minimun specs gezien, en ik weet dat het makkelijk met bootcamp, kan draaien, maar toch zijn dit de minimum specs.

Maar ik denk vooral als er een Core 2 Duo in zit, dat het goed draait.

Bijdrager
    vanquish

32 MB DirectX 9 compatible video card required

Dan gaat mijn macbook het niet doen he ??
    Heb wel 2 gb ram

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ervaring leert dat de minimumeisen voor Mircosoft Flight Simulator ook echt minimum zijn. De minimumeis voor FS2004 is 450MHz, terwijl hij nog hapert bij 3000MHz. Ik raad in ieder geval een goede videokaart aan want er worden veel textures geladen. Dan is die kaart in de MacBook eigenlijk te weinig.

Bijdrager
    domien

Met wat voor een Mac heb jij FSX dan gespeeld?

Ik las eigenlijk dat je meer procesor kracht nodig had bij FSX dan Videokaart, een 256mb videokaart is wel op zijn plaats denk ik.

Bijdrager
    Gamie

Ja dat klopt, de processor kracht is belangrijker dan de grafische kracht in FSX. Als je het vlot wil draaien op een Mac zou ik voor een iMac 20″ of 24″ gaan (of hoger).

Bijdrager
    Rickje

http://www.youtube.com/watch?v=mQD4xs_M3rQ&mode=related&search=

8)

(heb de sim btw bijna binnen, 8 GB, PFieuw! Nee, geen overstapper Mac->PC, ben gewoon benieuwd naar FSX))

Bijdrager
    domien

Nou rickje weet je al wat??

Bijdrager
    Tjeerd

haahaa:P die video 8)

Bijdrager
    Gamie
    Bijdrager
    Rickje
    ”domien”

Nou rickje weet je al wat??

Ja, ik houd het bij X-Plane!

FSX draait, vergeleken met X-Plane echt veel te zwaar op mijn Mac mini.

En ik las op Youtube dat een echte piloot zei dat X-Plane realistischer was dan FSX, maar FSX meer opties heeft.

So, FlightSim.X :grrr:

X-Plane 8)

Edit: Kan iemand mij vertellen hoe je een professionele landing maakt?
    Ik zet nu zeg maar de motoren voor de landing uit / 0%, (flaps wel uit) en tijdens raken van de baan de speedbrake aan en dan de motoren in Full Reverse.

Maar je hoort met motoren AAN te landen… Kan iemand mij dat een beetje uitleggen…? :innocent:

Bijdrager
    Cloudsurfer

Persoonlijk vind ik Flight Simulator best wel dicht bij de werkelijkheid qua instrumentatie. Het vliegen zelfs is een stuk lastiger in FS, de flight dynamics zijn helemaal niet goed afgesteld. Ik ben benieuwd naar X-plane, maar de 60GB vereiste schijfruimte is echt een afknapper. Als ik iets niet nodig heb in een flight sim is het wel gedetailleerde scenery.

Bijdrager
    PietjePuk

Land je met ILS?, geef ook eens wat info over welk vliegtuig je gebruikt en waar je wil landen.

Bijdrager
    Cloudsurfer
    ”Rickje”
    ”domien”

Edit: Kan iemand mij vertellen hoe je een professionele landing maakt?
    Ik zet nu zeg maar de motoren voor de landing uit / 0%, (flaps wel uit) en tijdens raken van de baan de speedbrake aan en dan de motoren in Full Reverse.

Maar je hoort met motoren AAN te landen… Kan iemand mij dat een beetje uitleggen…? :innocent:

Wat jij beschrijft heet flaren (to flare). Het is een techniek die vliegers gebruiken om niet al te hard op de baan terecht te komen, anders kan het het onderstel flink beschadigen en in sommige gevallen het vliegtuig weer de lucht in stuiteren (meestal bij kleinere kisten).

Het is de bedoeling dat je rond 10ft je throttle dicht doet (dus niet je motoren uit!). Hierdoor komen ze in de idle stand, ze leveren dan nog wel een beetje stuwkracht maar die is verwaarloosbaar. Het moment dat je dit doet heeft het vliegtuig de neiging naar beneden te vallen, dit moet je compenseren door je neus iets omhoog te tillen tot je zachtjes contact maakt met de baan. Pas op dat je niet te veel overtrekt anders raak je in een stall en dan heb je nog niets aan flaren.

Je moet er trouwens ook voor zorgen dat je approach ook goed is. Als je voorover geheld approacht is je snelheid te hoog en is het flaren moeilijker. Het flaren is een stuk aangenamer als je al achterover geheld aan komt vliegen. Hier zijn de flaps voor, dus hou je snelheid in de gaten!

Bijdrager
    Rickje

@ Cloudsurfer

Ik bedoel met motoren uit / 0% het niet letterlijk. Maar wat jij ook al zei, in de “Idle” stand. Maar ik zal nu met jou tips nog eens proberen te landen. Kijken of ’t goed gaat :wink:

Ik heb voor X -Plane trouwens de Demo versie met een crack. Ik vind 60 GB ook te veel voor een Demo!
    Er was trouwens een Nederlandse site voro X-Plane die een Scenery maakt. Noord Holland is al af! Als je N-H dan in je Scenery Map kan zetten en dan werkt ’t meteen… dat zou super zijn!
    http://www.nlx-plane.nl/index.html

Edit 1: (ik installeer ze nu

Edit 2, ze werken goed! Gewoon Scenery downloaden voor de Demo kan.

Bijdrager
    Cloudsurfer

60gb blijft belachelijk ja, is er geen optie in de game dat je die scenery niet wilt?
    Het gaat mij toch alleen om het vliegen.

Bijdrager
    Rickje
    ”Cloudsurfer”

60gb blijft belachelijk ja, is er geen optie in de game dat je die scenery niet wilt?
    Het gaat mij toch alleen om het vliegen.

Als je alleen wilt vliegen gebruik je toch gewoon de demo met een crack? Kan je zo lang vliegen als je wilt. En zoals ik hierboven al zei, als je die scenery van Nederland download (gratis!) dan heb je Nederland leuk in beeld :)

Bijdrager
    Koen K

Je hoeft toch niet de hele 60Gb te installeren? Je kan toch alleen Europa of Amerika doen?

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.