7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Guido Cornet

Flexgate MacBook Pro 2017 zonder Touch Bar?

Ik heb sinds vandaag een probleem met mn MacBook Pro 2017 zonder touchbar

Specs:
    MacBook Pro (13-inch, 2017, Two Thunderbolt 3 ports)
    Processor: 2,3 GHz Dual-Core Intel Core i5
    Geheugen: 8 GB 2133 MHz LPDDR3
    Videokaart: Intel Iris Plus Graphics 640 1536 MB

Als ik mn scherm verder tussen de 45 en 90 graden open doe valt op een gegeven moment het scherm uit.

Precies zoals je op deze video ziet:

Nu vraag ik me af of dit onder de reparatieservice van de 2016 modellen valt omdat deze MacBook dezelfde kabel aan het scherm heeft? Heeft iemand daar ervaring mee?

Verder kwam ik deze video tegen met een fix voor het probleem:

Weet iemand toevallig een bedrijf, liefst in de buurt van Deventer, die dit soort reparaties aan MacBook uitvoert?

Ik hoop natuurlijk dat Apple het zelf reparareert, maar goed. Is er misschien hier iemand die me verder kan helpen? Ik kan zelf nog niet mn MacBook openschoven, omdat ik geen pentalobe schroevendraaier heb, maar die ga ik morgen even kopen om te kijken of ik zelf wat aan de kabel kan zien.

Alle hulp is welkom, want zou graag dit probleem opgelost hebben. Bedankt alvast.

Bijdrager
    Wilbert

Volgens mij vind je hier alles wat je moet weten om uit te zoeken of jouw MBP onder het service programma valt: https://support.apple.com/nl-nl/13-inch-macbook-pro-display-backlight-service

Bijdrager
    Guido Cornet

<p class=”cite”>Wilbert op 27 oktober 2020 om 23:07</p>
    Volgens mij vind je hier alles wat je moet weten om uit te zoeken of jouw MBP onder het service programma valt: https://support.apple.com/nl-nl/13-inch-macbook-pro-display-backlight-service

Dank je. Ik had dit artikel ook al gevonden. Hier staat. Verkocht tussen 2016 en 2018. Dus daar valt mijn mac ook onder. Verderop staan alleen maar modellen uit 2016 gemeld.

Kan ik daaruit concluderen dat mijn macbook daar dan niet onder valt? Of heeft het wel nut om apple hierover te bellen?

Bijdrager
    Wilbert

Het heeft sowieso nut om Apple te bellen, ik heb vorig jaar mijn scherm laten vervangen van een Late 2016 MBP 15″ omdat de vlekjes waarvan ik dacht dat het vuil was een loslatende coating bleek. Ik vond iets op internet over een terugroep actie maar daarover stond niks op de site van Apple. Na een telefoontje bleek dat dus toch gratis gerepareerd te worden.

Over jouw probleem bestaat een service programma voor de periode waarin jij de jouwe gekocht heb dus ik zou zeker bellen, en daarna een erkende service provider bij jou in de buurt bezoeken.

Bijdrager
    Guido Cornet

Dank je. Dat geeft wel een beetje hoop inderdaad. Nu is de scharnier waar het scherm over draait wel beschadigd geraakt bij een auto-ongeluk begin dit jaar, dus ben bang dat ze dan de uitval daarop gooien, maar goed. Ik kan inderdaad altijd bellen. Nee heb je, Ja kun je wellicht krijgen…

Bijdrager
    Guido Cornet

Ff een update:

Ik heb Card services Zwolle gebeld. Zei gaven telefonisch aan dat dit probleem verholpen kan worden door het complete scherm te vervangen.

Dit kost inclusief topcase 1200 euro.
    Deze laptop heeft in 2017 1400 euro nieuw gekost, dus dat vind ik het niet waard.

Vervolgens ben ik nog bij Amac in Deventer geweest. Hun inschatting na het zien van de laptop was ook dat het complete scherm vervangen moet worden. Toen ik begon over bovenstaande reparatie stuurde hij me door naar Tuffel in Almelo.

Die heb ik gebeld en die gaven aan dat een reparatie een reparatie zoals in bovenstaand filmpje inderdaad in het verleden wel gedaan is, maar toch vaak voor problemen heeft gezorgd en daarom niet meer gedaan wordt.

Bij hen kan het scherm ook vervangen worden, maar dat kost dan tussen de 325 en 450 euro kost, afhankelijk van de dagprijs en beschikbaarheid van onderdelen.

Tuffel is een bedrijf die veel ervaring heeft met repareren, maar niet een officiele apple reparateur waardoor ze met inkoop van gebruikte onderdelen ed een stuk goedkoper zijn dan apple.

Conclusie: Ik ga maar een nieuwe macbook kopen en wellicht deze laten repareren, want een macbook pro 2017 met de specs die ik heb (instapmodel) gaan refurbished voor rond de 700 euro van de hand. Niet waard dus om via apple te laten repareren. Misschien laat ik het nog bij Tuffel repareren en verkoop ik hem dan weer, maar goed.

Als iemand anders nog een goede oplossing voor me heeft hoor ik het graag.

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door Guido Cornet.
    Bijdrager
    Wilbert

Heb je Apple zelf ook geprobeerd? In principe zijn alle externe partijen gewoon geld aan het verdienen terwijl Apple toch ook nog wel probeert om zijn gebruikers die al geld hebben uitgegeven tevreden te houden. Ik heb een keer van een oude laptop het moederbord laten vervangen, en toen een half jaar na die reparatie een serviceprogramma voor die kwaal werd opgestart benaderden zij mij dat mijn reparatie daar ook onder viel en dat ik mijn geld terugkreeg. Hoefde ik niks voor te doen.

Die laptops zijn zodanig opgebouwd dat als er iets met je scherm is inderdaad je hele scherm vervangen wordt, dat is bij mijn scherm vorig jaar ook gebeurd. Als ze ook nog de topcase vervangen dan betekent dat dat alles wat daarin vastzit ook vervangen wordt oftewel keyboard, speaker, batterij. Eigenlijk heb je dan bijna een hele nieuwe laptop op het moederbord na. Als je Apple nog niet gesproken hebt zou ik hun bellen, het feit dat je laptop beschadigd is door een ongeluk maakt de kans alleen minder groot op coulance maar wederom nee heb je etc.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.