8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Djmichel

Flashmovie scherp bij schermvullende weergave Flash

hey iedereen,

Ik ben bezig met een presentatie. In die presentatie zitten een aantal filmclips, die heb ik met flashvideo extern in de presentatie gezet met een hoge bitrate. De filmpjes zien er haarscherp uit.

Alleen nou loop ik tegen het volgende aan, de presentatie is zo neer gezet dat hij zich automatisch scherm vullend maakt. Maar dat houdt in dat het filmpje ook schaalt, alleen komt dit niet ten goede van de kwaliteit ook al staat de bitrate nog zo hoog. Is er een manier om dit enigzins tegen te gaan?

Alvast bedankt!

groetjes
    Michel

Bijdrager
    allard

Hoe groot is jouw film? de meeste beeldschermen zijn inmiddels 1024+ breed. Wanneer je je film beeldvullend scherp
    wilt hebben, zal je en de bron waar vanuit je hem naar `flash converteert ook de maximale scherm breedte moeten hebben.

Oplossing zou kunnen zijn een max te zetten op het schalen van je film.

Bijdrager
    Djmichel

Hey allard,

bedankt voor je reactie!

Ik heb de resolutie van het filmpje al de maximale resolutie gegeven van 1024×768. De externe flashvideo files zijn een resolutie 720×404, photo-jpeg compressie dus al geen beeldlijnen. Als ik de site kleiner schaal word hij ook onscherper…

Is er anders een manier om tegen het filmpje te zeggen om niet mee te schalen? De rest van de site wel, maar het filmpje niet?

Bijdrager
    sally

Gaat dit over een website.?
    Gewoon alles vast zetten op de gewenste grootte. Is over het algemeen toch beter.

Bijdrager
    Djmichel

Klopt…alles gewoon op honderd procent houden verbeterd de scherpte aanzienlijk.

Het is een presentatie, maar je zou het een website kunnen noemen. Ik heb nu gewoon twee .html files online gezet met de eerste vaste afmetingen en de tweede die automatisch schaalt. je hebt dan gewoon 1 .swf file maar twee mogelijkheden.

Maar ik ben nog steeds wel benieuwd of dat het mogelijk is flash video op een fatsoenlijke manier schaalbaar te maken. Vooral als de bronkwaliteit erg hoog is…;)

Bijdrager
    EL Mystica

Video? forget it …:)
    de flash player kan dat niet bolwerken …

Bijdrager
    sally
    Bijdrager
    EL Mystica

De flash player kan geen video scalen tijdens run, enkel als je externe flv inlaadt gaat ie mooi vertonen …

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.