5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Kfilius

Flashgeheugen MacBook retina display 13 inch

Goedenavond OMT’ers,

Ik ben van plan om op zeer korte termijn een MacBook pro met retina-display 13 inch aan te schaffen. Nu zag ik dat deze 128GB flashgeheugen heeft (de goedkoopste variant). Ik heb op dit moment nog een laptop met 465GB waarvan ik 138GB gebruik. Ik ben niet echt bekend met flashgeheugen, maar kan ik hieruit nu direct concluderen dat 128GB flashgeheugen te weinig is voor mij? Ik gebruik hem voornamelijk voor school en werk (documenten en verslagen typen) & browsen. Ik zou natuurlijk ook gewoon een 256GB flashgeheugen kunnen nemen, maar niet als dit eigenlijk niet nodig is. Kan iemand mij hier iets over zeggen?

Bijdrager
    fred44nl

128 GB opslag is al heel erg snel te klein.
    alleen als je heel gediciplineerd te werk gaat en zo goed als alles op een externe HD gaat bewaren, dan zou het kunnen werken.
    maar ik ben bang dat je er spijt van krijgt.
    typisch geval van hollandse zuinigheid:)

Bijdrager
    iJeff

Ik zat drie weken terug met hetzelfde idee. Ik ben uiteindelijk ook voor de 256 gb gegaan. Achteraf blijkt ook voor mij dat de 128 gb toch te klein gaat worden in de toekomst. Uiteindelijk ben ik blij dat ik voor de 256 gb ben gegaan. Krijg geen spijt van een dure aankoop. Die 450 euro goedkoper kan je duur komen te staan, als je het toch niet doet en ontevreden bent over je koop.

Bijdrager
    SunKeeper
    Kfilius op 03 januari 2016

Ik heb op dit moment nog een laptop met 465GB waarvan ik 138GB gebruik.

Op een Mac wordt dat 148GB. Je hebt nu namelijk een 500GB schijf.

Windows geeft dat op een andere manier weer. (binair)

Bijdrager
    Kfilius

Bedankt allen voor de reacties! Het lijkt me dan inderdaad verstandiger om voor de 256GB te gaan. thanks:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.