8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    frenzy

Flashfilms niet te zien krijgen op een website.

Hoi,
    Na lang geaarzel toch maar deze vragen gesteld.
    Want ik heb een blinde flashvlek.

1. Als ik vanuit FCP een film converteer naar een
    macromedia flashbestand .flv hoe komt het dan dat ik dit bestand niet kan afspelen?
    Ook niet als ik met ctrl. open met flashplayer aanklik.

2. Ik werk met GoLive.
    Je kunt een SWF symbooltje plaatsen op je ontwerppagina.
    en een koppeling maken met het .flv bestand. Dan het flashfilmpje op de site zetten bij de server.
    Maar ik krijg niets te zien???

Overigens gebruik ik nu YouTube voor het tonen van films op mijn site.
    Dat gaat veel makkelijker met een SWF link. Daar wil ik vanaf.

Maar dat moet toch gewoon kunnen flash vertonen.
    Alles geprobeerd. Vanuit Flash video Encoder bewaard. etc. etc.
    Wie kan mij de juiste volgorde uitleggen? Wat doe ik verkeerd of wat gaat er verkeerd?
    Groet F.

Bijdrager
    Thijs van Tol

Is het niet zo dat je een .swf moet hebben om af te spelen met een flashplayer of in Golive?
    .flv is toch een bestand wat alleen gelezen kan worden door Flash zelf? Of heb ik het verkeerd?
    Kun je niet naar .swf exporteren?

Bijdrager
    sally

Een flv (flash video) heeft een player nodig in de vorm van swf (flash bestand).
    Je hebt het programma Flash nodig om zo’n ding te maken. (wat Golive kan maken weet ik niet)
    Je vindt ze onder components..

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”sally”

Een flv (flash video) heeft een player nodig in de vorm van swf (flash bestand).
    Je hebt het programma Flash nodig om zo’n ding te maken. (wat Golive kan maken weet ik niet)
    Je vindt ze onder components..

Klopt.. IK kan me herinneren dat bij Flash wat voorbeeld bestanden zitten waar je kan bekijken hoe het in elkaar steekt en vrij eenvoudig je eigen film kan inladen in een player die er dus als voorbeeld al bijzit… Het is wel al weer een tijdje geleden dus of het nu op de site van adobe te vinden is of op de CS dvd staat durf ik niet te zeggen..

*edit:

Op flashkit.com heb ik dit voor je gevonden.. Even downloaden en verwijzen naar je eigen films..

http://www.flashkit.com/movies/Applications/Super_Me-Jeremy_G-10069/index.php

http://www.flashkit.com/movies/Scripting/Preloaders/flvplaye-marcuzze-11500/index.php

Bijdrager
    frenzy

Beidde voorbeelden van flashkit.com tonen mij geen bewegend beeld.
    Zit daar ook niet een probleem? Ik kan er derhalve niet mee uit de voeten.

Dan de kwestie swf bestand.
    Exporteren vanuit Final Cut Pro biedt de mogelijkheid een korte filmmontage te converteren
    (using QT conversion) naar bijvoorbeeld een Macromedia Flash Video.
    De keuze uit Flash 7 of Flash 8 van verschillende kwaliteit.
    Het bestand wordt afgekort met .flv
    Ik heb nu dus een .flv van mijn filmmontage.

Ik heb de laatste player gedownload.
    Kan ‘open me’t doen. Kiezen uit Adobe Flash CS3. Flash Player, Flash MX, maar krijg niets te zien.

Gebruik ik daarentegen VisualHub. Hiermee kun je ook converteren naar Flash
    en dan krijg je wel een .swf bestand van je film.
    Dat kun je open met een Flashplayer en dan is het filmpje wel te zien in Flash.
    Hoe nu verder? Hoe nu dit zo te verwerken in mijn website dat bezoekers
    het filmpje ook te zien krijgen?….

daar schrijft Sally dus over…..en flv (flash video) heeft een player nodig in de vorm van swf (flash bestand).
    Je vindt ze onder components.. wat wordt hiermee bedoelt?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Uhm.. IK ben even kwijt waar nu je probleem zit..

Om te beginnen, je gedownloade flash player hoef je niet te openen maar moet je installeren op je systeem. Dit is gewoon een plugin voor je browser bijvoorbeeld.

Die player waar sally het over heeft “flv player” in de vorm van een swf staat dus bij de links van flashkit die ik je gaf. Let even op: Het zijn FLA/werkbestanden. Die open je in flash en exporteer je naar .swf Het enige dat je hoeft te wijzigen is de verwijzing naar je eigen .flv bestand…

Bijdrager
    frenzy

Ik heb een grote sprong gemaakt.
    Een manier gevonden om flash in mijn website te gebruiken.

1. Bewaar de korte montage vanuit FCP als self contained movie.
    (kan natuurlijk ook een andere film zijn.)
    2. Open Visual Hub en converteer naar Flash. pas de grootte aan etc.
    3. Het fiilmpje wordt nu bewaard als .swf
    4. Met dit .swf document kun je binnen je ontwerp (in mijn geval GolIve) verder.

Hij speelt het af. Ook na oploaden naar de server.
    Je hebt natuurlijk als bezoeker van de site wel een flashplayer nodig
    Maar dat geldt ook voor QuickTime.

Bijdrager
    Pieterr

Deze site kende je natuurlijk al: http://www.longtailvideo.com/players/jw-flv-player/

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.