3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Holicaroli

Flashfilmpje onscherp in iMovie

Sinds kort ben ik aan het werk met iMovie 8, en nu heb ik in Flash een kleine animatie gemaakt.
    Ik exporteer het filmpje als .mov, en importeer ‘m dan in iMovie.
    Als ik hem plaats, is het erg geblurd, m.n. de tekst (als in grote headingtekst).
    Ik exproteer de iMovie film als Groot: 960×540. De film is scherp, maar de animatie onscherp.

Het formaat in Flash is 1080×720, maar ik heb echt heel veel andere formaten al geprobeerd.
    Afgezien van het onscherpe, is het ook niet echt passend breedbeeld. Maar met de optie Bijsnijden is het me wel redelijk gelukt het passend te krijgen.

Wie heeft een oplossing voor het onscherpe effect?
    Heeft het te maken met de instelling in Flash of meer met iMovie?

Hellup!

Bijdrager
    koekiewous

Wat was je denkende? Flash:?

maar goed, tip van jip. Gebruik Quicktime om je “screen” te capturen terwijl je het flash dingetje afspeeld en gebruik dat in iMovie.
    Tip van jip 2, stop met flash, er is genoeg anders waarmee dat kan (ik kan verdraaid veel (animatie bla) met Keynote bv, wat ook weer te exporteren is naar .mov).

Bijdrager
    Holicaroli

Dank voor je tip, maar ik kom er niet mee verder. Ik heb alleen QuickTime Player en kan nergens een goeie QuickTime vandaag halen. Pfffff….
    Is er niet een of andere instelling in iMovie die ik kan gebruiken om deze .mov goed weer te geven?
    Of een instelling als export in Flash? Als ik hem daarin afdraai, of gewoon in Quicktime bekijk dan ik alles rete-scherp. Maar zodra het in iMovie staat dan is het te smal. Ik doe bijsnijden en dan is het nog onscherper als daarvoor.
    Balen, ik heb al veel te veel uur hieraan besteed, maar wil het graag goed.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.