30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

Flash op iPad

Heb sinds enkele uren een iPad. Prachtig. Maar euh … Ik ben al minstens twee sites tegengekomen die Flash vragen! Is Apple zinnens dat zo snel mogelijk toe te laten?

Bijdrager
    Melgior

Nee.

Bijdrager
    Tempest

Nee.
    Steve Jobs – Thoughts on Flash (Engels)

Edit: 20 seconden te laat blijkbaar :slant:

Bijdrager
    KarelWillem

Installeer Frash*, dan heb je dat ook weer gehad.

*Oh ja, én een Jailbreak. Anders kun je Frash niet installeren.

Bijdrager
    stefonline

Ik ben het helemaal met Geedee eens. Al ben ik super blij met mijn iPad en vind het een top ding ik baal dat de twee site’s die ik graag wil bezoeken het niet(goed) doen omdat er elementen van Flash in zitten. Het zijn er maar twee maar wel de twee belangrijkste voor mij.
    Ik heb frash ook geprobeerd maar dat ging helaas niet werken.
    Stefan

Bijdrager
    Yoeri

Ik baal er niet heel erg van dat er geen Flash op de iPad ziet. Ome Steve heeft er echt wel verstand van en het is niet zomaar dat hij Flash niet toelaat op de iDevices. HTML 5 krijgt de toekomst en dat is maar goed ook. Ik vind het veel mooier en sneller dan Flash.

Bijdrager
    Ezri Dax

Ik vind Apples ook mooier dan peren.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb er nog nooit last van gehad eigenlijk…

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb Frash geïnstalleerd.
    Het enige waarvoor ik het heb gebruikt, is door het te testen op advertenties.:lol:
    Dat zegt al genoeg.

Ik heb in de maanden dat ik de iPad heb, éénmaal de behoefte aan Flash gehad.
    En dat was toen ik een kamer moest boeken voor de laatste dag van de vakantie.
    Die boeking ging helaas via Flash. Dus dat feest ging niet door.

Verder heb ik niet éénmaal de behoefte aan Flash gehad.

Bijdrager
    syltheboy

Zelf heb ik ook niet echt de behoefte aan flash, omdat het voor de meeste sites niet nodig is.:wink: Soms vind ik het jammer dat ik er bijvoorbeeld niet mee kan iSketchen, maar op een iPod touch lijkt me dat ook niet handig. Op de iPad daarentegen, wel natuurlijk.

Bijdrager
    1984

Als je bevrijd wilt worden van de controle die Apple oplegt , dan moet je hem jailbreaken, al is dat misschien binnenkort niet meer nodig ,De Europese Commissie gaat samen met de Amerikaanse Federal Trade Commission (FTC) onderzoeken of Apple de Europese concurrentieregels overtreedt.

Bijdrager
    Geedee
    syltheboy op 12 augustus 2010

Zelf heb ik ook niet echt de behoefte aan flash, omdat het voor de meeste sites niet nodig is.:wink: Soms vind ik het jammer dat ik er bijvoorbeeld niet mee kan iSketchen, maar op een iPod touch lijkt me dat ook niet handig. Op de iPad daarentegen, wel natuurlijk.

Helaas werken alle Belgische kranten voor hun filmpjes met Flash, ook met andere formaten, maar opvallend veel Flash toch!

Bijdrager
    syltheboy

Oké, maar België loopt nog een beetje achter met zulk soort dingen.:razz:

Bijdrager
    maconly

dat Frash werkt prima, heel slim gemaakt dat je het moet activeren als je het nodig hebt.

steve jobs eat your hart out.

Bijdrager
    maconly
    1984 op 12 augustus 2010

Als je bevrijd wilt worden van de controle die Apple oplegt , dan moet je hem jailbreaken, al is dat misschien binnenkort niet meer nodig ,De Europese Commissie gaat samen met de Amerikaanse Federal Trade Commission (FTC) onderzoeken of Apple de Europese concurrentieregels overtreedt.

Exact , ik word ook een beetje moe van die controllezucht van apple.

Moderator
    unSOUND

Als je kijkt hoeveel webbouwers Flash elementen gebruiken voor zelfs de domste dingen vind ik het geen slecht idee om die webbouwers eens te dwingen goed naar hun sites te kijken. Ik heb sites gezien die puur tekst hadden, en waar de vet gedrukte tekst Flash elementen waren, of een afbeelding ( ja, zelfs een stil staande ) een Flash object was. Dat komt dan op mij eerder over als knullig gebruik van Flash dan als een reden om Flash te zien als iets met toegevoegde waarde…

Moderator
    unSOUND
    maconly op 29 augustus 2010

ik word ook een beetje moe van die controllezucht van apple.

Dat Apple bepaald wat het beste voor de iPad is is logisch, aangezien de gebruikers maar zelden verstand hebben van de materie. Als een tandarts je verteld hoe je moet poetsen noem je dat ook geen controlezucht, dat neem je aan omdat hij meer van die materie weet.

Als de gebruikers slim genoeg waren om te zien wat wel en niet Apple’s schuld is, had Apple zichzelf ook niet hoeven te beschermen. Het forum staat bol van mensen die klagen over Apple omdat iets niet werkt op hun iPod / Mac / Whatever terwijl dat soms helemaal niet aan Apple ligt, maar aan een ander bedrijf. Dat Apple geen zin heeft om gezicht te verliezen door slechte prestaties van derden is dan ook logisch, maar dat ze het zo rigoureus doen is helaas een direct gevolg van de kortzichtigheid van de massa.

Bijdrager
    Pieterr

Mijn vriendin kan niet naar Sky.fm Roots Reggae luisteren op de iPad omdat daar ook Flash gebruikt wordt voor de Player.:sad:

Bijdrager
    Ezri Dax
    unSOUND op 29 augustus 2010
    maconly op 29 augustus 2010

ik word ook een beetje moe van die controllezucht van apple.

Dat Apple bepaald wat het beste voor de iPad is is logisch, aangezien de gebruikers maar zelden verstand hebben van de materie. Als een tandarts je verteld hoe je moet poetsen noem je dat ook geen controlezucht, dat neem je aan omdat hij meer van die materie weet.
    Als de gebruikers slim genoeg waren om te zien wat wel en niet Apple\’s schuld is, had Apple zichzelf ook niet hoeven te beschermen. Het forum staat bol van mensen die klagen over Apple omdat iets niet werkt op hun iPod / Mac / Whatever terwijl dat soms helemaal niet aan Apple ligt, maar aan een ander bedrijf. Dat Apple geen zin heeft om gezicht te verliezen door slechte prestaties van derden is dan ook logisch, maar dat ze het zo rigoureus doen is helaas een direct gevolg van de kortzichtigheid van de massa.

Apple leidt op dit moment meer gezichtsverlies door zijn eigen handelen.

Die vergelijking met de tandarts klopt niet aangezien vrijwel iedere individuele (tand-)arts een eigen visie heeft die vaak ook nog eens haaks op elkaar staan. Bovendien ben ik vrij om het advies van een (tand-)arts in de wind te slaan.

Dat deel over de massa dat is al heel lang zo, democratie moet ook gewoon afgeschaft worden. Weer een fijne dictatuur waarbij één partij verteld wat goed voor ons is.

Bijdrager
    KarelWillem
    MadDonna op 29 augustus 2010

….democratie moet ook gewoon afgeschaft worden. Weer een fijne dictatuur waarbij één partij verteld wat goed voor ons is.

Soms, heel soms, zou dat nog niet zo’n slecht idee zijn.

Bijdrager
    Geedee

Wees blij dat we in een democratie mogen leven, hoewel hoe democratisch is het hier nog?

On topic: ondertussen begint het mij op de zenuwen te werken. Ik kom hoe langer hoe meer sites tegen die niet naar behoren werken door het gebrek aan flash op de iPad.
    Hoe kunnen we de dames en heren bij Apple sensibiliseren om het vooralsnog mee te leveren bij de eerstvolgende update?
    600 euro voor een iPad waarbij een grote hoop sites niet functioneert (ook al zijn de bouwers hier fout) is niet te verantwoorden!

Bijdrager
    Yip
    Geedee op 29 augustus 2010

Hoe kunnen we de dames en heren bij Apple sensibiliseren om het vooralsnog mee te leveren bij de eerstvolgende update?

niet. nuff said.

Je bedoelt 500 euro voor een apparaat die je helemaal niet aan hoefde te schaffen, je wist immers dat er geen flash op zat.

Moderator
    unSOUND

democratie moet ook gewoon afgeschaft worden. Weer een fijne dictatuur waarbij één partij verteld wat goed voor ons is.

Dat is misschien wat kort door de bocht, maar het is wel zo dat democratie een negatief effect kan hebben op de kwaliteit als de massa die een stem geen verstand heeft van de materie… Om diezelfde reden vind ik niet dat wij te veel inspraak moeten hebben in zaken waar we geen verstand van hebben, zoals de toekomst van computeren.

Laten we wel wezen, Apple heeft in het verleden vaak zaken weg gelaten ( Floppy drive, 56k modem, Windows… ) waar men in het begin huiverig voor was, maar Apple achteraf gewoon slim gehandeld heeft. Maar ze hebben ook wel eens verkeerd gekozen ( rechter muisknop, FireWire, Windows (?) ). En of Flash bij het rijtje met slimme keuzes hoort of bij het ruitje foute keuzes weten we nu gewoon nog niet… Ik mis het niet.

Bijdrager
    Ezri Dax
    unSOUND op 29 augustus 2010

En of Flash bij het rijtje met slimme keuzes hoort of bij het ruitje foute keuzes weten we nu gewoon nog niet… Ik mis het niet.

In de vele discussies die hier gevoerd worden, zie je dat men heel vaak vanuit de eigen perspectief denkt en dat als inter-subjectieve waarheid voor iedereen wordt neergezet.
    Zoals altijd is het handig om voor het gebruik van bepaalde software te bedenken of je het nodig hebt of niet. Heb je het niet nodig, niet installeren. Erger wordt het als je het wel nodig hebt om wat voor reden dan ook…… en het is er niet.

Aan alle nu in gebruik zijnde technieken komt ooit een einde, maar aangezien op Windows deze discussie niet speelt en Windows nog steeds de bovenliggende partij is zullen veel zaken nog steeds in Flash gevoerd worden.

[off topic]Het lukt mij soms niet om een enter tussen de zinnen te plaatsen zoals tussen “en het is er niet.” en “Aan alle nu”, vreemd. Oh als ik handmatig een break er tussen plant.
    [/off topic]

Bijdrager
    Dr. Maddox

Edit: Ik vind het een bijna een jailbreak waard.

Bijdrager
    theodoordewit

frash zou ik zeker afraden omdat dat erg veel geheugen vreet. Daarnaast loopt de iPad haast altijd vast bij elk stukje flash wat ie tegen komt

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn iPad loopt helemaal nergens op vast met Frash.
    Het nut van Frash is maar beperkt, maar ik heb toch een paar keer wat knopjes kunnen beklikken, die ik anders zonder Frash niet had kunnen bereiken.
    Maar van geheugen vreten, vertraging of vastslaan heb ik nogmaals geen enkel last.

Bijdrager
    Ezri Dax

spelletjes e.d. werken ook in Frash?

Bijdrager
    theodoordewit

@ KarelWillem:

Ik denk dan dat het aan MultiFl0w lag…;p dat hij constant vastliep. Maar zoiets als youtube filmpjes kijken is mij nog niet gelukt.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.