11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    onfire

    Flash vraag voor de pro.

    Momenteel ben ik bezig met een flashanimatie.

    Ik heb een hoofdmovie: movie1
    Deze movie laad grafiek.swf (in laag 9)
    In deze swf (grafiek.swf) zit een button.
    Wanneer ik op deze button klik moeten er 2 dingen gebeuren:

    1- unload movie laag 9 (geen probleem)
    2- de hoofdmovie moet naar een bepaald frame in movie1 gaan. (= hoofdmovie)

    Vraag: weet iemand hoe en of dit kan.

    Thanx

    Bijdrager
    Kyokushinkai

    Direct raak met Google. Even gezocht op ‘loadMovieNum’ en kwam ik dit tegen:

    (van de Macromedia site)
    The Flash Player has a stacking order of levels starting with level 0. These levels are like layers of acetate; they are transparent except for the objects on each level. When you use the loadMovieNum action, you must specify a level in the Flash Player into which the movie will load. Once a movie is loaded into a level, you can use the syntax, _level N , where N is the level number, to target the movie.

    Bijdrager
    onfire

    Hmmm, ja maar het idee is dat ik in de geladen swf een button plaats met een action erin die weer verwijst naar de hoofdmovie.

    Bijdrager
    XXX

    werkt het niet als je gewoon 2 regels aan je knop koppelt:

    on (release) {
    unloadMovie;
    gotoAndPlay(framenr); // of: _root.gotoAndPlay(framenr);
    }

    Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”XXX”

    werkt het niet als je gewoon 2 regels aan je knop koppelt:

    on (release) {
    unloadMovie;
    gotoAndPlay(framenr); // of: _root.gotoAndPlay(framenr);
    }

    Dan gaat de externe movie weg zodat de gotoAndPlay zowieso niet afgespeeld wordt.

    ”onfire”

    Hmmm, ja maar het idee is dat ik in de geladen swf een button plaats met een action erin die weer verwijst naar de hoofdmovie.

    En de hoofdmovie is level 0. Dus krijg je waarschijnlijk zoiets als:
    _level 0.gotoAndPlay(“label”);

    Daarna de externe swf unloaden.

    Bijdrager
    wbph

    de actie op de button van je externe swf moet zijn:

    [code:1:afa6612793]on (release){
    _level.gotoAndPlay(1);
    unloadMovie(this);
    }[/code:1:afa6612793]

    hiermee ga je naar frame 1 op je main.swf.

    de externe movie kan je als volgt laden:

    [code:1:afa6612793]loadMovie("ext.swf", 10);
    [/code:1:afa6612793]

    Bijdrager
    onfire

    Ik kom er niet uit… ben een sukkel. Ik heb op mijn server http://ftp.nudan.nl/fla.sit een map staan met daarin 0.fla (hoofdmovie) en 1.fla (externe swf)
    Graag zou ik een code aan mijn button in 1.swf willen hebben die:

    – de movie unload (dit weet ik wel hoe dat moet)
    – zorgt dat er naar frame 2 gegaan wordt in de 0.swf

    Thanx

    Bijdrager
    Kyokushinkai

    Je link werkt niet, maar ik heb zelf even wat in elkaar geflanst:
    Klik hier om de bestandjes te downloaden.

    Bijdrager
    onfire

    sorry link was http://www.nudan.nl/fla.sit

    ik ga even kijken wat je gemaakt hebt.

    Thanx

    Bijdrager
    onfire

    Yahoo… het werkt… bedankt oh flash master:)

    Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”onfire”

    Yahoo… het werkt… bedankt oh flash master:)

    Dat is flink overdreven. Ik wist dit ook niet en heb het zelf uitgevonden. Handig voor later. Dus jij ook bedankt. :wink:

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.