5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Barrix

Flash vindt mijn partner niet leuk!

Tja een cryptische opener maar daar komt het wel op neer.
    Probleem:
    1) op mijn 2e interne HD staat een klantenmap van ons bedrijf.
    2) Als mijn partner een Flash document opent op haar mac, via het netwerk, en wat dingen aanpast dan wil ‘saven’ krijgt zij de melding “locking violation occured….etc, etc. Met het gevolg dat ze niet kan saven en dus haar werk voor niets is geweest. Ik heb alle permissies op onze klanten map al aangepast maar dat geeft geen soelaas. Het vreemde is dat het alleen met Flash gebeurd andere applicaties doen niet moeilijk.
    Wat is daar aan te doen?

Bijdrager
    apenstaartje

Flash is altijd erg kieskeurig geweest met betrekking tot bewaren (buggy software van Adobe ook altijd). Ook wanneer je gaat werken in een ‘locked’ bestand, dan kan dit gewoon, maar kun je niet saven (kom je dan pas achter). Wat dan weer wel kan, is de Save and Compact functie. Misschien dat die hier ook werkt?
    Of anders eerst het bestand kopieren natuurlijk voordat je eraan gaat klooien :).

Daarnaast zijn de volgende dingen ook wel handig om te weten:
    – versie van Flash
    – versies systemen (en client of server? zal wel client zijn..)
    – de hele melding

Bijdrager
    Doede

Opslaan als… en Save as… werken toch wel? Of is Flash een programma met status apartus?

Bijdrager
    n8n

eerst naar dr bureaublad late kopieeren, dan zou er niks aan de hand moeten zijn = mijn ervaring van school = veel templates die veel mensen tegelijk van de server halen en waardoor dus ook de temp file opgeslagen wordt via het netwerk = extra belasting = crashes etc.

Bijdrager
    Barrix

Dank voor jullie reactie…ik kan hier wat mee!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.