14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Pivni Pes

Flash SMS berichten

Sinds een tijdje krijg ik rare SMS berichten.
    Ik krijg een melding van Vodafone dat ik onbeluisterde berichten heb met als enige actie “Dismiss”
    Onderaan staat “Waarom heb ik dit bericht ontvangen?” (zie foto)

Als ik de link aanklikt krijg ik een verhaal over klasse 0-SMS en over flash-SMS te lezen.
    Er staat dat dit in noodsituaties wordt gebruikt en soms ook wel wordt misbruikt voor fraude.

Moet ik me nu zorgen maken of is het Vodafone die denken dat hun berichten zo belangrijk zijn?

Geblokkeerd
    Anoniem

je hebt gewoon 5 onbeluisterde voicemail berichten.
    Luister je voicemail uit.

Bijdrager
    Pivni Pes

Ja, ik vindt het een achterlijke opdringerige manier van Vodafone.
    Ik had wel het een en het ander gevonden, maar dat was allemaal Android.
    Zojuist heb ik wel iets gevonden voor iPhone, Instellingen –> Telefoon –> Simapps.
    Daar staan “Vodafone service”, “Instellingen”, “MMS info” en meer van dat, hier moet ook “Flash” tussen staan.
    Maar ja, bij mij natuurlijk weer niet……
    Hier kan je dat uitzetten klaarblijkelijk, maar als dat er niet tussen staat is het lastig uit te schakelen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Het is gewoon een service bericht om jou te laten weten, dat je de voicemail nog niet hebt beluisterd.
    Bel 1233 om je voicemail te beluisteren en je krijgt die berichten niet meer.
    Of zet je voicemail uit als je ze toch niet beluisterd.

Ja, ik vindt het een achterlijke opdringerige manier van Vodafone.

Waarschijnlijk is dit je eerste mobieltje en leef je kennelijk ergens onder een steen.

Bijdrager
    Shmoo

Gewoon je voicemail en/of berichten uitzetten op Mijn Vodafone dan krijg je deze meldingen ook niet meer..

Bijdrager
    Pivni Pes
    vuurvreter op 20 maart 2016

Waarschijnlijk is dit je eerste mobieltje en leef je kennelijk ergens onder een steen.

Wat denk je nou zelf?

Ja natuurlijk weet ik dat je een melding krijg, dat is altijd zo geweest.
    Maar sinds een half jaar is het een flash melding, dit zijn meldingen voor noodgevallen.
    Dit is voor bijvoorbeeld dat politie groepen mensen tegelijk kan aanspreken als er een ramp is of iet van dat soort zaken.
    Niet voor een of andere provider die iets heeft te melden.
    Ik krijg daar altijd een SMS als er een onbeluisterde bericht is, die krijg ik nog steeds, maar dit is er extra bij bovenop gekomen, en dat vindt ik storend.

Bijdrager
    Cruzâh

Ik krijg deze flash-berichten ook al een tijdje en heb hierover contact gehad met zowel Vodafone als Apple. Vodafone geeft aan dat ze deze berichten niet versturen, wat ik raar vind want iemand moet ze toch verzenden. Het lijkt me niet dat de iPhone dergelijke berichten zelf gaat ophalen, maar goed. Vodafone heeft vervolgens zelf contact opgenomen met Apple en kreeg te horen dat ik deze berichten in principe niet zou moeten krijgen wanneer ik de originele berichten over het achterlaten van een nieuw voicemailbericht in mijn telefoon heb gelezen. Dat is wel het geval en toch krijg ik de berichten. Ook gaf Apple aan dat als dat niet zou werken, ik zelf met Apple kon bellen om ‘iets anders te proberen’. Vodafone kreeg vervolgens niet te horen wat dat andere dan was. Dus dan maar zelf bellen met Apple. Zij konden zich niet voorstellen wat ‘iets anders proberen’ dan zou kunnen zijn en dus raden zij mij aan om weer contact op te nemen met Vodafone. Immers, iemand moet die berichten toch versturen…

Mocht ik meer te weten komen, dan post ik dat wel hier.

BTW, Vuurvreter, “gewoon je berichten afluisteren” of “voicemail uitzetten” is natuurlijk een achterlijke “oplossing”. Ik luister niet al mijn berichten af, alleen die ik mogelijk interessant vind. Krijg ik een bericht van een bekende beller dan bel ik die direct terug, zonder de voicemail af te luisteren. Van een onbekende beller wil ik wel de mogelijkheid hebben om het bericht te horen.

Bijdrager
    Cruzâh

Bij mij is het nu zeer waarschijnlijk opgelost: het zit WEL in het voicemailsysteem van Vodafone. De meeste jongens en meisjes van de helpdesk weten dit niet, maar een behulpzame en meer ervaren medewerker met wie ik via het forum in contact ben gekomen, heeft het eenvoudig weten uit te zetten. Hij spreekt van een setting in ‘het voicemailplatform’ dat bij zijn afdeling ‘3e lijns technische dienst’ wel bekend is.

Bijdrager
    stimpsonjcat

Ik krijg ook steeds dit soort meldingen sinds een paar maanden. Heel irritant. Ik heb vaak genoeg een reden om de voicemail niet af te luisteren, omdat ik bijv. betreffend persoon al teruggebeld heb, of omdat we hebben al via sms, mail of app contact gehad hebben. Maar zolang ik de voicemail niet in zijn geheel heb afgeluisterd, blijft Vodafone mij spammen.

De meldingen lijken afkomstig van zgn. sim-apps, dus apps die je niet zelf geĂŻnstalleerd hebt en dus ook niet via standaard app-instellingen kunt reguleren. (Herkenbaar aan de afwijkende vorm van de notificatie) Na wat graven blijkt er onder Instelingen > Telefoon > Simapps een aantal Vodafone settings te zijn, maar nu net weer niet een die specifiek deze uitschakelt.

Met een medewerker van Vodafone gechat, maar die wist het ook niet (bleek zelf een Samsung gebruiker te zijn). Hij vertelde mij dat je als klant het zelf niet kan uitzetten, maar dat je dat via de helpdesk moet laten doen. Alleen: volgens zijn zeggen stonden deze meldingen al voor mijn account uit.
    Ik heb het gevoel dat Vodafone een nieuwe ‘dienst’ heeft uitgerold, zonder er goed over na te denken.

Bijdrager
    Cruzâh

Zoals gezegd moet je vragen naar de 3e lijns technische dienst, die weten hoe ze het moeten uitzetten

Bijdrager
    stimpsonjcat

Bijdrager
    stimpsonjcat

En een beetje belachelijk is het wel om een derdelijns medewerker in te moeten schakelen voor een setting van notificaties…

Bijdrager
    Cruzâh

Ja, die thread heb ik gestart. En uiteindelijk werd die gelezen door de 3e lijns medew en die heeft het opgelost

Bijdrager
    Cruzâh

De oplosser heet trouwens Farid

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.