19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    formulefan

flash site maken met flash mx van macromedia

Ik heb macromedia flash mx 2004 pro.
    Hier kan ik filmpjes in maken, maar nu wil ik eens een hele site in flash maken.
    Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet doen?
    Verschillende pagina’s, deze koppelen enzo.

Bijdrager
    505

Waarom een Flash site?

Veel willen dingen met Flash doen terwijl dat ook perfect met HTML, CSS kan.

Bijdrager
    formulefan

omdat ik dan meer mogelijkheden heb en dat wil ik wel eens uitproberen.

ik vind het namelijk wel mooi. net zulk soort dingen maken als bijvoorbeeld: http://www.zebracki.nl/

Bijdrager
    J. Radstake

Dat soort dingen kunnen dus ook met css:)

Bijdrager
    MacBeer

Ja dat kan met css… maar als hij ervaring in Flash wil opdoen (en dat hoort iedere webdesigner te hebben, zeker de css-evangelisten) dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Dus biedt hulp of blijf weg, goed?

Bijdrager
    delete_me

misschien kun je beter naar flex2 kijken
    dat is beter om een website helemaal in flash te bakken

hij maakt er zelf flash van…

Bijdrager
    Griffendahl

Onzin, alleen biedt de Flashplayer tegenwoordig ook ondersteuning voor Flex, daar was de update van Flash player 8 naar 8.5 voor.

Flex gebruik je voor heel andere projecten als Flash.

Bijdrager
    hansenonline

heel basic, maar als je een boek over flash wedesign haalt bij de bieb of er een koopt of natuurlijk tutorialsites afloopt, maak voor elke pagina die je wilt tonen een frame en in de navigatie zorg je ervoor dat je naar dat frame gaat geef je een actionscript stop commando zodat de pagina blijft staan.

veel plezier met het stoeien met flash!

Bijdrager
    vmacaay

kijk hier even

Maar verder zou ik zeggen begin eerst met de basis. Je weet hoe je een filmpje moet maken. Nu zou ik actionscript proberen. Lekker de basis, stop(); gotoAndPlay(); etc.Voor een site heb je inprecipe weinig kennis van actionscript nodig.

Zoek wat info over labels, over scenes en je komt al een eind! Succes.

@de
    rest, waarom een alternatief bieden als hij graag iets in flash wilt maken? Animeren gaat niet echt makkelijk met CSS. Ik bedoel maak dit maar in CSS:

transformer site
    shinoby site

De bovenstaande sites scoren missschien niet op usability maar wel op originaliteit. Vooral die laatste, die heeft een leuke navigatie.

Bijdrager
    Djmichel

kijk eens op:
    http://www.flashkit.com

Hier kan je naast de tutorial ook het bron bestand downloaden. Je kan dus niet alleen lezen hoe het gemaakt is maar ook tegelijk open trekken in flash en uitproberen en mee stoeien.

Succes!

Bijdrager
    formulefan

wat een geweldige tutorials. Hier heb ik echt iets aan.

Bijdrager
    EL Mystica

http://www.gotoandlearn.com geeft adhv flashmovies uitleg bij bepaalde zaken ivm flash.
    http://www.actionscripts.org heeft ook een grote gallery met tutorials en examples.
    ultrashock.com is ook een hechte, maar grote groep gebruikers van flash, met fora waar je ook je vragen kwijt kan.

Als je flash mx (pro?) 2004 gebruikt, zou ik je aanraden om actionscript 2.0 als codeversie van je scripts te kiezen. 1.0 is een beetje outdated en is beperkter.

Je gaat niet zo snel een voorbeeld vinden van een ganse site in flash. Elke kok houdt het recept van zijn saus nogal graag voor zich … Niettemin zal je snel ervaren dat flashers heel hulpvaardig zijn (zoals de applegebruikers:) ) en graag op jouw vragen antwoorden.

//voetnoot:
    Ik hoor vaak dingen als “dat kan gerust in css”, “met dhtml, javascript en css kon ik dat ook gemaakt hebben”. Ik werk als freelancer voor bedrijven die websites maken in php, css, ajax, …. en zodra iets té grafisch is of als het te moeilijk op te delen is in div’jes, dan komen zij bij mij voor flash:)

Ik maak ook css-based websites, maar het is voor mij gewoon een kwestie van kijken wat er nodig is voor een project.
    (en ja, ik verkies flash, omdat ik niet met browsers moet rekening houden, want daar krijg ik het bij css nogal van op mijn heupen)
    einde voetnoot//

Bijdrager
    formulefan

ik ben bezig met een tutorial, maar hoe kom ik in actionscript?

Inactief
    Anoniem

In Flash -> Window -> Actions.

Bijdrager
    wout3r

[offtopic]
    Ik keek net even op je site, ik zag daar “Film previeuws” staat. Dat moet zonder u zijn..
    [/offtopic]

Waar kan je trouwens bij gotoandlearn.com oudere tutorials vinden? Want ik zie hier alleen maar rechts ongeveer de laatste 20 staan..

Bijdrager
    freshface
    ”Zakske”

In Flash -> Window -> Actions.

alt + F9

Bijdrager
    delete_me
    ”Griffendahl”

Onzin, alleen biedt de Flashplayer tegenwoordig ook ondersteuning voor Flex, daar was de update van Flash player 8 naar 8.5 voor.

Flex gebruik je voor heel andere projecten als Flash.

Onzin… flash was nooit bedoeld om er een hele website in te maken en daarom hebben ze flex gemaakt… het is actionscript 3

Bijdrager
    kie_ken

Flex dient om applicaties te maken… of zie je een website dan als applicatie misschien?

Bijdrager
    Djmichel

In de ogen van sommige mensen is Flash nooit bedoeld om websites mee te maken. Zo was het internet ook nooit bedoeld voor forums en ander geneuzel. Maar voor het leger om informatie uit te wisselen.;)

Op de website van adobe:
    “Flash® Professional 8 is the industry’s most advanced authoring environment for creating interactive websites, digital experiences and mobile content.”

Wat ik hiermee wil zeggen is dat toen Flash 1 uitkwam er waarschijnlijk inderdaad zo niet over werd gedacht, en voor animaties bedoeld was. Flash was toen ook nog niet zo bekend en de meeste mensen konden het ook niet afdraaien. Maar nu eigenlijk iedereen wel flash kan afdraaien en er heel veel sites mee gemaakt worden, denk ik niet dat macormedia (nu tegenwoordig adobe) daar op in speelt. Flash 8 is in mijn ogen dan ook zeker wel geschikt en bedoelt om daar websites in te maken en niet enkel een grappige animatie. Flash is volwassen en multi funcioneel geworden. En mensen moeten dat maar gewoon eens gaan accepteren in plaats van maar tegen alle vernieuwingen aan te schoppen. De nieuwe flash versies zijn wel bedoeld voor websites en niet alleen alle andere programeer talen zoals bijvoorbeeld html. Flash is ideaal voor vormgevers die meer visueel zijn ingesteld zijn en graag zien wat ze doen zonder al te veel ellende. :wink:

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.