10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iPod Jimmy

Flash Rollover

Ik zoek een Nederlandse tutorial waar ik kan zien hoe ik een roll over moet maken. Ik wil dat als je over die rollover gaat dat er dan een muziekje gaat spelen. Heeft iemand een idee voor een goede tutorial?

Bijdrager
    Richele
    Bijdrager
    freshface

Maak een knop aan.
    Maak een movieclip aan met een geluid op de tijdslijn.
    Sleep die movieclip op de rollover-state van die knop.
    Sleep de knop op de stage.

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”Richèle”

Kijk eens op http://www.flashfocus.nl

oke daar ben ik nu lid van… Hoe weet ik nu wat de goede tutorial is?

Bijdrager
    btech

effe zoeken misschien
    :wink:

Bijdrager
    Kyokushinkai

Konijn geeft de perfecte oplossing lijkt me.

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”konijn”

Maak een knop aan.
    Maak een movieclip aan met een geluid op de tijdslijn.
    Sleep die movieclip op de rollover-state van die knop.
    Sleep de knop op de stage.

Hmm… zo veel ervaring heb ik nou ook weer neit moet het echt duidelijk in alle stappen hebben. Ik wil het eenmalig gaan gebruiken namelijk…

Bijdrager
    Almerrrrr

Mmm heb even zitten kijken of ik een goede tutorial kon vinden maar niet echt iets duidelijk uitgelegd
    je kunt het beste even een aantal movies met mouseover daarin downloaden dan kun je een beetje afkijken hoe en was. ander moet je even een simpel boekje over actionschript kopen het is een van de beginselen daarvan dus zal vast wel behandeld worden.

Bijdrager
    Kyokushinkai

Je maakt een object, bijvoorbeeld een vierkantje. Je selecteert die door er op te klikken. Dan druk je op F8 en selecteer je “Button”. Druk op ok. Dubbelklik vervolgens op de net aangemaakte knop. Je ziet dan 4 frames, onder andere up, over en down. Selecteer de “Over” frame en druk op F6. Er wordt een nieuwe frame aangemaakt. Het object in deze frame kun je eventueel een andere kleur geven. Zo krijgt degene die over de knop heen gaat met de muis feedback dat je met de muis over de knop heengaat. Inporteer een geluid in Flash. Open het Library paneel onder “Window”. Daarin vind je het geluid als het goed is. Sleep dit geluid in de “Over” frame van de knop. Dat zou moeten werken.

Bijdrager
    iPod Jimmy

Oke heel erg bedankt ik ga eens een beetje aankloten…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.