12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    appievanr

[Opgelost]Flash reclame in Safari browser.

Hoi allemaal,

Het is mij opgevallen dat op zie.nl je altijd geconfronteerd word met Flash reclame als je een filmpje op deze website afspeelt met Safari. Je moet dan verplicht een paar seconden naar reclame kijken voor het filmpje begint. Google Chrome, Opera en Firefox heeft hier geen last van.

Waarom is dat eigenlijk alleen in Safari?

Bijdrager
    Shmoo

Omdat AdBlock dit nog niet blokt..

Dat is de reden dat ik nooit filmpjes bekijk op NU.nl

Bijdrager
    appievanr

Oké, dat is wel vreemd dan. Heb in Safari, Google Chrome en Opera een AdBlock van dezelfde ontwikkelaar. Maar Safari laat het hiermee afweten.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Bij mij is dit een van de redenen dat ik (weer) met FF werk. Er zijn namelijk veel meer sites waarop dit te zien is. Zelfs op enkele buitenlandse sites heb ik wel eens op Nederland gerichte reclame gezien.

Bijdrager
    TheBigZ

Bij Safari op de iPad krijg je géén reclamefilmpjes te zien op http://zie.nl/
    Oftewel: “ieder nadeel heb zijn voordeel”.:D

Bijdrager
    appievanr

Zelf maar eens gaan proberen om het tegen te houden.

In Safari Adblock eigen filter maken met http://bin.snmmd.nl/ads/*. en weg zijn de reclame blokken.

Bijdrager
    Bir

Er staat ‘opgelost’ bij, maar dit probleem bestaat nog steeds. Adblock (Plus) krijgt het blijkbaar niet voor elkaar om reclames in flash filmpjes te blokkeren. Grote ergernis!

Bijdrager
    SunKeeper

Waarom laat je Safari niet zelf Flash tegenhouden?

Dat zit er standaard ingebouwd.

Bijdrager
    Bir

Dat kan, maar dan kun je het betreffende filmpje helemaal niet meer bekijken. Het gaat erom dat de video-reclame voor het filmpje geblokkeerd wordt. Dit kan in alle andere browsers wel.

Bijdrager
    SunKeeper

Om welke sites gaat het dan? Ik kan me niet voorstellen dat die paar seconden zo’n probleem vormen dat je dat specifiek geblokkeerd zou willen hebben.

Bijdrager
    Bir

Het gaat vooral om filmpjes van zie.nl. Ik bezoek vaak wtf.nl en die gebruiken ook video’s van Zie. Voor elk filmpje 20 seconden wachten om weg te klikken wordt op den duur toch erg irritant.

Bijdrager
    SunKeeper

Daar zullen ze dan wel een goede reden voor hebben. En juist daarom zullen ze alles doen om adblockers te blokkeren.

Binnenkort kun je waarschijnlijk helemaal niets meer kijken wanneer je een adblocker geïnstalleerd hebt staan. Veel sites hanteren dat nu al.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.