11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Agalloch

Flash Player 8

Hallo,

ik heb een probleem, ik krijg flashplayer 8 noch 9 niet geïnstalleerd op de MacOSX. Hij download en installeert tot hij nog 4 items moet installeren, dan gaat hij niet meer verder.
    Hij vindt de harde schijf precies niet en doch is flash player 7 al gedeïnstalleerd. Zou dit eventueel kunnen liggen aan Norton Antivirus , ook al is deze niet actief?

graag snel een oplossing aub

dankje

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”Agalloch”

Hallo,

ik heb een probleem, ik krijg flashplayer 8 noch 9 niet geïnstalleerd op de MacOSX. Hij download en installeert tot hij nog 4 items moet installeren, dan gaat hij niet meer verder.
    Hij vindt de harde schijf precies niet en doch is flash player 7 al gedeïnstalleerd. Zou dit eventueel kunnen liggen aan Norton Antivirus , ook al is deze niet actief?

graag snel een oplossing aub

dankje

Als eerste: Verwijder norton gauw!

Daarnaast: Vertel eens wat meer over je systeem. Mac OS X 10, 10.1, 10.2, 10.3, 10.4? PowerPC of Intel? Dat soort dingen.

Geblokkeerd
    Anoniem

… graag snel wat meer informatie over je computer en systeem.
    [size=9:5a002fb2ee](sarcastisch bedoelt… we zitten hier ook in onze eigen tijd en voor de lol.
    Als je perse snel een antwoord wilt graag even rekening mee houden)[/size:5a002fb2ee]

En norton eraf smijten, tenzij je in een netwerk met PC’s zit;)

Bijdrager
    Agalloch

MacOSX 10.3.9.
    PowerPC G4

het probleem is dat Norton waarschijnelijk niet mag verwijdert worden van de beheerder van de Mac

Ik heb ook nog 1 mac van hetzelfde type waar Norton wel op staat (non-actief) en daar werkt flash player 8 wel prima op

Geblokkeerd
    Anoniem

Van wat ik weet kun je hem op 3 manieren installeren;

1.
    Je download het programmaatje vanaf hun website,
    en installeert het zoals elk ander gewoon programma.

2.
    Je zorgt dat je ergens een website vindt waarbij Flash zelf
    een melding geeft in de browser zelf. Je krijgt dan een klein
    wit-grijs venstertje in je browser die aangeeft dat je het
    moet installeren.

3.
    Je bekijkt de betreffende website met Firefox. Deze geeft
    een melding als een geel balkje bovenin je venster, met
    de optie om hem alsnog te installeren (voor alle browsers).

Succes in ieder geval:)
    Joram

Bijdrager
    Agalloch

Dank u voor de raad maar het probleem is dat flashplayer zijn installatie nooit voltooid, eender welke stap ik onderneem of via welke weg in de plugin download…Hij stopt wanneer hij nog 4 items moet installeren en dan moet ik de installatie annuleren, anders blijft hij uren draaien of proberen om te installeren ….helaas

Geblokkeerd
    Anoniem

Van wat ik begrijp, heb je Flash 7 handmatig verwijderd toch?
    Waarschijnlijk heb je 4 bestandjes laten staan ergens.
    Over het algemeen is het nooit nodig/nooit aan te raden om
    Flash eerst weg te gooien als je een update wilt doen.

Ik zou eens op zoek gaan naar de achtergebleven bestandjes.
    Als je die dan weggooit, en nogmaals Flash8/9 installeert, dan
    zou het best eens kunnen werken.

Bijdrager
    Agalloch

Ik heb geprobeerd alle bestanden van Flash 7 te verwijderen, alles wat ik vond en relevant achtte is verwijderd. Ik heb daarnaast enkele dagen geleden ook een deïnstaller voor flash gebruikt, dus alles moet wel verwijderd zijn.
    Doch, wanneer ik nog eens een poging ondernam om 8 te installeren doet hij gewoon hetzelfde als voorheen…stoppen met installeren tot 4 items toe

Vergeef me mijn moeilijkheid en nog eens mijn apreciatie voor de vlotte hulp

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik weet niet waarom je Flash 7 hebt (geprobeerd) te verwijderen eigenlijk:)
    Als je Flash 8 installeert, dan overschrijft/upgrade hij toch de voorgaande versie.
    Uninstallen is in dat geval dus eigenlijk niet nodig;)

Maar je zou even een zoekactie kunnen doen, en dan zoeken naar Flash.
    Ik denk dat er wat bestandjes achter zijn gebleven waar de installer op hangt.
    Mocht dat niet werken, dan weet ik even geen andere oplossing helaas.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    Agalloch

neen, ondanks dat ik alle mogelijke plugins e.a. heb verwijderd is het nog steeds niet gelukt te installeren.

Maar toch bedankt voor de raad en de hulp, moest je iemand kennen die een alternatief kent, mag je hem altijd naar deze topic verwijzen.

Veel dank en vriendelijke groeten

Bijdrager
    iJet

Ik krijg Flash Player 9 ook niet geïnstalleerd. Bij mij krijg ik bij het laatste te installeren bestand de volgende melding:

Error creating file
      1008:5,-5000 Access denied error[/list:u:c310c5c20e]
      en vervolgens

You do not have enough access privileges for this installation[/list:u:c310c5c20e]
        Ik heb mijn volumebevoegdheden al hersteld en die gaf inderdaad een melding dat er iets in de map Flash Player iets niet goed zat:

”Schijf-EHBO”

Bevoegdheden verschillen op ./Library/Internet Plug-Ins/flashplayer.xpt, moeten zijn -rw-rw-r– , zijn nu -rw-r–r–
        Eigenaar en groep gecorrigeerd op ./Library/Internet Plug-Ins/flashplayer.xpt
        Bevoegdheden gecorrigeerd op ./Library/Internet Plug-Ins/flashplayer.xpt

Iemand die mij hier mee van dienst kan zijn?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.