4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Soedjono84

[FLASH / PHOTOSHOP] laag van opacity 50% …..

Kan iemand mij met het volgende helpen.

Ik heb in mijn ontwerp een laag van opacity van 50% op een foto gezet.
    Alleen het probleem is dat bij het importeren van het psd bestand deze laag samengevoegd wordt met de foto.
    Dit komt weer in stijd met het animeren van de foto’s.

Hoe krijg ik deze opacitylaag volledig los van de onderliggende foto?

De laag is natuurlijk in een zelfstandige laag geplaatst.

Bijdrager
    Rub3n

Importeer gewoon de foto zonder die laag in Flash. En maak gewoon in flash een laag eroverheen die 50% opacity is.

editje: dit hoort overgens meer in “Grafisch” thuis.

Bijdrager
    NickBook Pro
    ”Rub3n”

Importeer gewoon de foto zonder die laag in Flash. En maak gewoon in flash een laag eroverheen die 50% opacity is.

editje: dit hoort overgens meer in “Grafisch” thuis.

Dat is met een vierkant wel handig, maar wellicht is het een complexere ‘laag’.

Wat je zou kunnen doen is in Photoshop alleen die laag zichtbaar maken, dus op een transparante achergrond, zodat je de grijs/witte vlakjes er doorheen ziet. En dan Save to Web naar PNG met transparantie aan. En dan importeren in Flash, dan blijft de transparantie netjes behouden.

Overigens kan je in Flash CS4 gewoon een PSD met behoud van lagen inladen, maar ik ga er vanuit dat je geen CS4 hebt, anders had je deze vraag niet gesteld. Wellicht dat het in eerdere versies ook kan hoor, kan ik niet meer controleren voor je:-)

http://help.adobe.com/en_US/Flash/10.0_UsingFlash/WS15FC055E-BC0A-45f6-99E4-F6D1A238DCB5a.html#WSBD430DAD-4152-4f35-AD5F-0B287A3BC027a

Bijdrager
    Soedjono84

Ok, bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de tip gevolgd van Rub3n.
    De tip van Nickbook Pro zal ik in mijn achterhoofd gebruiken.
    Ik maak trouwens wel gebruik van CS4, maar alsnog mengt flash deze 2 lagen met elkaar.

Jouw link naar de help pagina moet ik nog doorlezen.

Ik kan in ieder geval weer verder. Heel erg bedankt voor jullie reacties!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.