11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    freshface

[FLASH] Navigatie tips?

Ik ben aan deze website bezig: http://clients.freshface.be/dieleman/

En omdat de foto’s niet mogen worden overdonderd door content heb ik iets gemaakt dat je ziet dat de content verspringt maar nog niet tevoorschijn komt.

Is dit duidelelijk voor de doorsnee internet gebruiker ?
    PS: ik laad nu dezelfde externe swf in, er staat nog geen content op.

Bijdrager
    jmk4

ik snap eigelijk helemaal niet wat je bedoeld, maar het wordt volgens mij een erg mooie site!

Bijdrager
    XXX

ik weet natuurlijk niet wat het publiek is van jouw klant, maar ik denk dat het voor de huis-tuin-en-keuken internetter niet helemaal duidelijk is, als je doelgroep grafisch georienteerd zou zijn, is het prima.
    de site ziet er erg mooi uit, mooie uitstraling, mooi geheel

[size=9:69cb091f0d]misschien wel overwegen om het mouse-over effect alleen op de navigatie te gebruiken, maar niet ook nog eens op de overige elementen (wordt na een paar keer klein beetje irritant dat effectje).[/size:69cb091f0d]

Bijdrager
    freshface
    ”jmk4″

ik snap eigelijk helemaal niet wat je bedoeld, maar het wordt volgens mij een erg mooie site!

Of het duidelijk is als je met de muis over de oranje strook gaat die tevoorschijn komt.
    Als je dat doet, dan zie je pas de inhoud.

Bijdrager
    Remco Vermeer

Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen hele sites in flash bouwen.

als visueel gehandicapte en een screenreader zal men weinig meekrijgen van de inhoud van de site. Maar misschien is dit wel een hele andere discussie.

Het ziet er in ieder geval al goed uit. Het weergeven mag van mij wel wat sneller. Heb ik zo’n snelle verbinding, moet ik nog op content wachten. Tijd is schaars. De menu’s mogen van mij iets minder zenuwachtig. Iemand met parkinson zal helemaal gek worden, denk ik. :-) Daarentegen compenseert de rustgevende muziek wel weer.

:-)

Bijdrager
    sally

Bedoel je, dat je niet alleen de muis op een woord moet zetten maar ook naar rechts moet bewegen?

Bijdrager
    btech

ik vind het er zeer mooi uitzien. Voor mij persoonlijk was die navigatie geen probleem…maar voor de modale internetgebruiker zal dit misschien wel even zoeken worden.

Bijdrager
    MacBeer

Ik begrijp wat je bedoelt.

Toch heb ik bezwaar tegen de handeling die de gebruiker moet verrichten. Je kan andere manieren verzinnen om te voorkomen dat de content te rap verschijnt en daardoor een tezeer overdonderend effect krijgt.
    De extra handeling die de gebruiker moet verrichten is een te grote concessie in de interface. Deze staat niet in verhouding tot het ongemak van een overdonderende content.

Laat de content van boven naar beneden in de pagina glijden, gewoon zoals je dat nu ook doet alleen zonder die extra handeling.

Verder mag de opbouw van de site zoals Remco al aangaf sneller gebeuren.

Ziet er keurig uit!

Bijdrager
    freshface

Okay,
    Ik ging hem al sneller zetten.
    Ook heb ik al iets anders uitgewerkt om de content tevoorschijn te laten komen.

Bijdrager
    freshface
    Bijdrager
    MacBeer

Top!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.