12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    The Photographer

[Flash MX2004] loadMovie en daarna movie niet benaderbaar.

Ik kom er niet meer uit:

– Ik laat uit een XML document een willekeurige afbeelding (JPG) in een movieclip laden.
    Deze movieclip (mv1) staat gewoon op me stage, verder geen frames helemaal niks, alleen maar actionscript.
    Het laden gaat met de volgende actionscriptcode: mv1.loadMovie(image[1].attributes.beeld);
    Plaatje laadt verder prima.

– Maar nu komt het probleem: ik heb een prototype Fade-functie.
    Deze functie wordt aangesproken als ik met de muis over mv1 ga, dus de bekende RollOver functie.
    Maar als ik dat doe gebeurt er niks, en de Fade-functie is 100% want die gebruik ik ook voor andere doeleinden.
    Het is net alsof mv1 niet meer aangesproken mag worden nadat er een afbeelding ingeladen is.

Wie o wie kan mij helpen?

Bijdrager
    klaus

Volgens mij wordt door de loadMovie de oorspronkelijke movie volledig vervangen door de image die je probeert in te laden.

Waardoor dus ook je onRollOver script weg is.

Doe eens het volgende

[code:1:0d8032ca16]

_root.eenmc.loadMovie("http://test.jpg");
    _root.eenmc.onrollover = function{
    trace("boe");
    }

[/code:1:0d8032ca16]

Kijk even of hij dan die trace uitvoert, je kan daarna dan het script dat je wou daarin zetten.

Bijdrager
    klaus

De loadmovie is overigens niet zo uitgebreid als de movieClipLoader, verdiep je daar eens in zou ik zeggen, meer functies mbt laden en zo.

Bijdrager
    freshface

Kan je wat meer code posten?
    De roll-over code en de fade prototype.

Bijdrager
    @GHB

Wat ik ooit begrepen heb is dat het een ‘feature’ is. :P
    Met andere woorden: als je hem laad in de movieclip welke in een movieclip zit zou het goed moeten gaan.

Als je dynamisch content laad werken de event handlers niet meer.

Dat is in ieder geval het probleem met createEmptyMovieClip(); en dynamische content daarin laden.

Bijdrager
    The Photographer

@Klaus, dat werkt dus helaas ook niet..

@Konijn
    , het is de code die jij me al een keer eerder hebt gegeven..

//–De afbeelding wordt in de movie geladen:

mv1.loadMovie(image[0].attributes.beeld);

//–Fade prototype

MovieClip.prototype.fadeIt = function(fadeTo, fadeFaktor) {
    this._alpha = this._alpha+(fadeTo-this._alpha)/fadeFaktor;
    if (Math.abs(this._alpha-fadeTo)<0.1) {
    delete this.onEnterFrame;
    }
    };

//–Rollover actie van mv1

_root.mv1.onRollOver = function() {
    _root.mv1.onEnterFrame = function() {
    _root.mv1.fadeIt(max, step);
    // Fade naar (max) 100% met stappen van 5
    };
    };

_root.mv1.onRollOut = function() {
    _root.mv1.onEnterFrame = function() {
    _root.mv1.fadeIt(min, step);
    // Fade naar (min) 60% met stappen van 5
    };
    };

Alleen die RollOver en Rollout werkt dus niet :(

Bijdrager
    @GHB

@The Photographer

Ook de code kan simpeler. Hieronder een stukje code voor een tween van de x-as:

[code:1:145ac40a26]var tween_1:Object = new Tween(your_mc, "_x", Regular.easeInOut, curPos, newPos, 1, true);[/code:1:145ac40a26]

Dit kan je uiteraard ook doen met je alpha property, etc. En nogmaals, kijk ook even naar de movieclip in de movieclip, dat hebben ze mij namelijk verteld op de cursus en het was inderdaad de oplossing voor mijn probleem toendertijd.

PS:
    Vergeet niet het een en ander te importeren:
    [code:1:145ac40a26]import mx.transitions.Tween;
    import mx.transitions.easing.*;[/code:1:145ac40a26]

Bijdrager
    The Photographer

@GHB
    De code hoeft wat mij betreft niet simpeler, mijn collega’s moeten er straks ook mee overweg kunnen..

Movieclip in een movieclip wil ik best naar kijken, maar ik neem aan dat je bedoelt dat ik een compleet SWF bestand inlaad? dus dan moet ik al mijn beelden straks in losse SWFjes gaan zetten.. En dat wil ik als het even kan niet..

Bijdrager
    freshface

Zet eens een transparant vlak in mv1 met dezelfde grootte als de afbeeldingen.
    Als dat zou werken, dan neemt flash de ingeladen afbeelding niet als object.

Maw, het transparante vlak neem hij dan als object.
    Het is een gok.

Bijdrager
    @GHB
    ”The

Movieclip in een movieclip wil ik best naar kijken, maar ik neem aan dat je bedoelt dat ik een compleet SWF bestand inlaad? dus dan moet ik al mijn beelden straks in losse SWFjes gaan zetten.. En dat wil ik als het even kan niet..

Het was maar een tip voor de code. Als het werkt, werkt het.

Nee, ik bedoel niet losse swf jes. Gewoon het movieclip object. Dus ‘convert to symbol’ -> ‘MovieClip’

Succes!

Bijdrager
    The Photographer

@Konijn, nee met een extra object erin dat werkt niet, tenminste ik krijg het niet voor elkaar dat dan alsnog je mv1 kan aansturen..

@GHB
    ik heb dat net geprobeerd,
    hij laat alleen niet de afbeelding in de movie in mv1

(ik heb het volgende gedaan:)
    1. in mv1 (waar eerste de afbeelding in geladen werd) heb ik nog een movie gezet: mv1-I
    2. inplaats van:
    _root.mv1.loadMovie(image[0].attributes.beeld);
    gebruik ik:
    _root.mv1.mv1-I.loadMovie(image[1].attributes.beeld);
    3. Hij faded nu wel mv1-I (die heb ik een groen kleurtje laten houden, maar hij laat er dus geen afbeelding in, en ook als je de afbeelding rechtstreeks in mv1 laadt doet ie niks…

[size=9:f8724afe3a][UPDATE modus..][/size:f8724afe3a]
    Ik heb nu mv1-I hernoemt naar im1 en nu werkt het wel…
    stom eigenlijk :lol:
    Volgens mij is het nu opgelost maar als er nog mensen zijn met een betere oplossing, die zijn altijd welkom!
    [size=9:f8724afe3a][/UPDATE modus..][/size:f8724afe3a]

Bijdrager
    @GHB
    ”The

[size=9:733e7c5b92][UPDATE modus..][/size:733e7c5b92]
    Ik heb nu mv1-I hernoemt naar im1 en nu werkt het wel…
    stom eigenlijk :lol:
    Volgens mij is het nu opgelost maar als er nog mensen zijn met een betere oplossing, die zijn altijd welkom!
    [size=9:733e7c5b92][/UPDATE modus..][/size:733e7c5b92]

Ik ben blij dat het werkt maar ik denk ook niet dat er een betere oplossing is. Hij staat zelfs in de officiele documentatie. En toen ik je verhaal las dacht ik al dat het niet met de naamgeving ging werken, maar daar was je al achter.

Er zijn een paar dingen van Flash die je net even anders moet doen, maar die moet je net weten…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.