13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Cass01

Flash MX probleempje…

Hey,
    Ik zit al een tijdje met Flash MX maar ik ben er een heel tijd mee gestopt met website bouwen enzo… En nu wil ik graag weer beginnen.

Ik wou een intro maken voor mijn website. Als ik dus zo’n fade-in effect wil doen dan lukt het niet, en ik snap het niet. Als ik Flash heb opgestart en zo’n intro met fade-in effect wil doen dan druk ik op enter en dan speelt het af in Flash, en dan zie ik ook gewoon de Fade-in effect, maar als ik hem ga opslaan en dan afspeel op Publish Preview met HTML dan zie ik die fade-in effect niet en word het een beetje raar, het lijkt dan alsof ik helemaal geen tweeing heb gemaakt terwijl ik dat toch echt heb gedaan.

Mijn intro op http://www.geocities.com/sandra0012002 is helemaal vaag gelukt, de begin is vaag, in het begin hoort het dat de tekst allemaal langzaam vervaagd maar dat gaat niet want hij gaat opeens *ploep* weg… Hij hoort ook zo in het scherm te vliegen en dan te vervagen maar dat doet hij ook niet…. hij hoort ook te roteren maar dat doet hij ook niet.. :x

(Ik weet dat de Flash een beetje stom is, maar ik ben een beginnertje :P)

Kan iemand me vertellen hoe ik de fade-in effect kan zien?? :?

Alvast bedankt,
    Cass01

Bijdrager
    bieg

ok hoe heb je dat fade effect opgebouwd?

kun je je code even tonen?

Bijdrager
    HRH

Probeer je een stuk tekst te laten faden? Maak van de tekst eens vormen die je groepeert en in een graphic plaats. Van die graphic kun je de alpha waarde op nul zetten in de eerste frame, op 100 in de laatste en daartussen een motion-tween zetten.

Bijdrager
    djenzo

Je hebt n.l. een dynamic txtfield gebruikt ipv statisch.

Je kunt niet animeren dmv. tweens met een dynamic textfield.

FF de tekst naar static zetten en dan zal de tween het wel doen.

Suc6

Bijdrager
    bieg

ik zou bij het faden GEEN motiontween gebruiken maar het via actionscript oplossen…. scheelt je veel snelheid

Bijdrager
    Cass01

Allemaal alot of Thanks voor het reageren, het bleek dus dat ik zoals djenzo zei dat ik een dynamic txtfield gebruikte…
    Dus dat was het probleem..!!

Thank You!

**Probleem opgelost! Allemaal bedankt, sluit deze bericht maar** :wink: :lol: :D :)

Bijdrager
    Cass01

http://www.geocities.com/sandra0012002
    zo is het geworden de flash, niet dat het heel mooi is, maar ik ben er zelf trots op:P (ben 13)

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Super! Erg leuk! Ben benieuwd naar wat er nog meer gaat komen!

Bijdrager
    Cass01

heh o_0 dus je vind het wel leuk:P dat suprise me:P:D

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Ik denk dat je nog een hoop kunt verbeteren aan snelheid en bestandsgrootte (1.1 mb voor een flash-intro is een beetje overdreven, dan heb je bijna een preloader nodig voor de intro….), maar het idee is erg leuk, en als je je hier mee bezig gaat houden, denk ik dat je er leuke dingen zult kunnen maken…

Toen ik een beginner was maakte ik lang niet zulke leuke dingen…
    Niet dat ik nu ineens een pro ben… maar toch…

Bijdrager
    Cass01

hmmm ik dacht dat ik een preloader had daarin..?

Bijdrager
    bieg

He meid lekker bezig !;)

wat hij bedoelt is dat je preloader (die er idd inzit) lang laadt… dus kijk je tegen een langzaam binnehalende preloader… Misschien kun je je swf’s meer opknippen in kleinere? en die dn in een mc (movieclip) laden?
    Scheelt je tijd en snelheid

goed luck

BIEG

Bijdrager
    Cass01

okay ill try;)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.