8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Jesper

Flash MX 2004 vraagjes

Hoe kan ik in Flash MX 2004 een textbox zo maken, dat er bijv. alleen maar cijfers in kunnen? Dat als je bijv. een geboortedatum hebt, en je slaat een a,b of wat dan ook aan, dat die er niet in komt, maar dat je alleen cijfers toelaat. Dit moet denk ik natuurlijk in actionscript, maar wat is de code daarvoor?

Verder vind ik het heel irritant, dat als je bijv, een component uit Flash MX 2004 gebruikt en je exporteert uiteindelijk naar Flash Player 6, ipv. 7 dat die componenten dan niet werken, zoals bijv. een radio button of checkbox. Hoe komt dit?

:?

Bijdrager
    WebJ

Selecteer de textbox, je kan nu rechtsonder bij de Properties op Character Options. Toen ik daar bijv. alleen getallen uit selecteerde kon ik nog steed letters invullen als ‘abc’ maar geen ‘[email protected]#’ of ‘ABC’.

Bijdrager
    Jesper

Het zou in actionscript moeten kunnen. Nu krijg ik ook meteen een dikker lettertype. :(

Bijdrager
    Jesper

En hoe kan ik nu weer in Flash MX 2004, een checkbox uitschakelen. En dan bedoel ik niet visible maar gewoon dat je er niet in kan klikken. Zelfde geld voor radio button.

Bij Flash MX gewoon werkte dit

_root.checkbox.setEnabled(true);

Bijdrager
    Jesper

Niemand die mij kan helpen? :?

Bijdrager
    Lin

ik denk dat je een if moet gebruiken en als het dan fout is kan je een melding maken.

als je php gebruikt kan je ereg gebruiken

Bijdrager
    Jesper

Hier schiet ik ook niet veel mee op :(
    Waar zijn al die flash lui?

Bijdrager
    Jesper

Als ik een Input Tetfield heb in flash, en ik kies voor embedded font outlines en dan numerals. Voor het invoeren van je telefoonnummer en geen andere tekens dus. Maar als je dan wat invoert dan wordt de tekst dik, waarom? :x

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.