7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    UsurPia

[flash] movie knalt er uit bij gotoAndPlay()

goedemorgen!

Ik heb voor een klant een flash site gemaakt, waarin een contactformuliertje zit verwerkt. daarin zitten wat checks (verplichte velden invullen e.d.) en als aan 1 van die checks niet wordt voldaan, kom je in een apart frame wat aangeeft dat je bepaalde velden nog moet invullen. so far so good.
    in dat frame staat een knop “ga terug”, waaraan de volgende action is gekoppeld :
    [code:1:ac4067c385]
    on(release) {
    gotoAndPlay(25);
    }
    [/code:1:ac4067c385]

25 is het frame met het contact formulier, wat ook al eerder wordt getoond.

Het punt is nu, zodra je op die “ga terug” knop klikt, knalt heel flash er uit. zowel in de browser als in flash zelf is het einde verhaal. ik heb alles er al uitgesloopt van actionscript op dat frame, dus er staat niet meer in dan “stop();” en de elementen van het contactformulier.
    ik heb het al gewijzigd in “gotoAndPlay(1);” en dat werkt wel. als ik het naar bijv. frame 24 zet, knalt hij er ook uit. probleem zou dus in frame 25 moeten zitten, maar daar zit niets meer in van bijzonders. ik weet het niet meer :x

de site staat op http://www.kijkmaarmee.nl/dofaca/index2.html
    klik op “contact”, dan “lees verder” (contactformulier is frame 25). vul wat veldjes in en laat een van de verplichte elementen open. dan krijg je het frame met de melding, en klik dan maar op “ga terug”.

wie kan mij hiermee helpen? alvast bedankt!

Bijdrager
    kie_ken

misschien met _visible = false; werken ipv met gotoAndPlay?

Bijdrager
    UsurPia

het punt is dat, wanneer de animatie loopt, frame 25 wel bereikt kan worden, maar wanneer ik er direct naar toe ga, dus via die gotoAndPlay();, ik er niet bij kan komen .. snap er waarlijk niet veel meer van .. ik begon flash (althans, actionscript) leuk te vinden, maar dat is ook weer ver weg :?

Bijdrager
    EL Mystica

Handig is altijd je scope mee te geven met je gotoAndPay();

bvb _root.gotoAndPlay(x) of this._parent.gotoAndPlay(x) of this.gotoAndPlay(x) of myMovieClip.gotoAndPlay(x)

Bijdrager
    UsurPia

hmm .. ik wil dat de huidige scene waar ik in zit naar frame 25 gaat .. hoeoeoeoe doe ik dat ?

ik heb het geprobeerd met _root, _level0, this .. geen van allen doet het .. ik krijg iig geen foutmelding:)

Bijdrager
    EL Mystica

wtf, die crasht gewoon in Safari?

Bijdrager
    UsurPia

mooi .. ben ik toch niet de enige die het vaag vindt:)

ik kijk thuis en daar doet hij het goed :S misschien toch de flash player versie??
    ik publiceer als Flash 8, Actionscript 2. Thuis heb ik Flash Player 9 plugin (op het werk ook trouwens, en daar crashtie wel:? )

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.